Känner du någon som var i Kaprun år 2000?

David2

Medlem
Hej allihopa!
Mitt namn är David och jag är journalist (och skidfantast) på ett produktionsbolag i Stockholm som heter Tredje Statsmakten media. Vi gör bland annat P3 Dokumentär åt Sveriges Radio. Just nu gör jag research för en ny radiodokumentär om den fruktansvärda tågolyckan i Kaprun 2000 när 155 personer omkom. Jag försöker komma i kontakt med svenskar som var i Kaprun när olyckan skedde. Var du där eller känner du nån som var där? Eller känner du nån som kanske känner nån som i sin tur var där? Hör av dig! Om du skulle känna någon till en av de omkomna eller överlevande får du också gärna kontakta mig. Inget tips är för litet, stort tack!
Du kan antingen svara här, mejla mig till david@tredjestatsmakten.se eller samsa/ringa till 0736558670.

Allt gott,
/David

Hej,

Jag känner 2st som åkte tåget resan innan det brann och var uppe i Alpincentret. Jag själv har åkt tåget och min familj har varit där nere sedan -86.

Hej! Tack för ditt svar! Som alltså åkte tåget samma dag, alltså bara en stund innan branden skedde?
Hej, det stämmer. Det kan vara några resor innan men dem åkte den väldigt nära branden skedde. Vi har bott på det hotellet som dem äger som åkte innan branden som sagt sedan -86.

Hej, det stämmer. Det kan vara några resor innan men dem åkte den väldigt nära branden skedde. Vi har bott på det hotellet som dem äger som åkte innan branden som sagt sedan -86.
Oj okej, det låter ju som ett väldigt bra tips. Får jag be dig att skriva ett mejl eller ett sms så kan vi se om jag kan gå vidare på nåt sätt?

Har ingen relation till Kaprun olyckan, men tycker det är kul att ni/p3 dokumentär tar upp denna olycka. Häpnadsväckande när människan inte bryr sig om säkerhet.

Hoppas ni kommer göra framtida dokumentärer om Herald of free enterprise, Tim Lopes i Rio och Cavalese 1998.

/Marsun

Har ingen relation till Kaprun olyckan, men tycker det är kul att ni/p3 dokumentär tar upp denna olycka. Häpnadsväckande när människan inte bryr sig om säkerhet.

Hoppas ni kommer göra framtida dokumentärer om Herald of free enterprise, Tim Lopes i Rio och Cavalese 1998.

/Marsun
Hej Marsun,
Vad kul o höra att du ser fram emot att lyssna på avsnittet. Stort tack för de andra tipsen, ska kolla in dem också:)

Ser mycket fram emot denna dokumentär! Har riktigt fina minnen från sommarskidåkning i Kitzsteinhorn.

Lyssnade för ett tag sen på denna dokumentären (på tyska) om Kaprun-olyckan som jag tyckte var riktigt bra:
. Om du vill ha tips.

Ett annat riktigt spännande ämne för en P3 Dokumentär är hockeystjärnan Duncan MacPherson som försvann i en glaciärspricka i Stubai under mystiska omständighet och hittades 15 år senare!

Ser mycket fram emot denna dokumentär! Har riktigt fina minnen från sommarskidåkning i Kitzsteinhorn.

Lyssnade för ett tag sen på denna dokumentären (på tyska) om Kaprun-olyckan som jag tyckte var riktigt bra:
. Om du vill ha tips.

Ett annat riktigt spännande ämne för en P3 Dokumentär är hockeystjärnan Duncan MacPherson som försvann i en glaciärspricka i Stubai under mystiska omständighet och hittades 15 år senare!
Stort tack för tipsen! Obehagligt att tänka att det kan ta så många år innan ens kropp blir återfunnen nere i en glaciärspricka.

Kul att du är peppad att höra den, jag hoppas verkligen att jag lyckas hitta svenska röster så att jag kan göra den:)

Tillbaka
Topp