Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kanon bra priser på brädor och annan utrustning...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Forslund" data-source="post: 89010" data-attributes="member: 36116"><p>Bästa är att handla från EU, det blir billigast..</p><p></p><p></p><p>Vill man inte chansa på att man kommer billigt undan så ska man inte handla från USA generell (Är ju givetvis beroende på vad man handlar). Jag brukar köpa kameror och liknande från USA eftersom jag kan dra av skatten. Jag har blivit kontrollerad alla gånger (kanske ett tiotal) och när jag klantade mig och uppgav fel siffror av misstag knep de åt mig direkt..</p><p></p><p>Anlitar man ett företag som i sin tur anlitar UPS är det omöjligt att komma undan. De åker nämligen inte igenom tullen uta sköter det själva för provision. </p><p></p><p>En annan sak är att man i USA inte har samma typ av försäkringar som oss. Och har de det så kostar det.. Man kan inte räkna med att få pengar för en vara som går sönder för fort om maninte betalat för försäkringen. I många fall måsteman (om man köpt en försäkring) skeppa över grejerna till USA för att få det fixat och det kostar också pengar. har du riktigt otur så får du betala tullavgift igen källa: www.tullverket.se</p><p></p><p>Vill ni vara säkra på att ni handlar billigt, handla i Sverige eller EU</p><p></p><p>Ps: Är ingen moralpredikare Henke, ävenom jag handlar i Sverige om skillnaden inte är så himla stor, av moraliska och skattemässiga skäl. Men är det stor skillnad så gör jag precis som du rekomenderar.. Dubbelmoral? Absolut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Forslund, post: 89010, member: 36116"] Bästa är att handla från EU, det blir billigast.. Vill man inte chansa på att man kommer billigt undan så ska man inte handla från USA generell (Är ju givetvis beroende på vad man handlar). Jag brukar köpa kameror och liknande från USA eftersom jag kan dra av skatten. Jag har blivit kontrollerad alla gånger (kanske ett tiotal) och när jag klantade mig och uppgav fel siffror av misstag knep de åt mig direkt.. Anlitar man ett företag som i sin tur anlitar UPS är det omöjligt att komma undan. De åker nämligen inte igenom tullen uta sköter det själva för provision. En annan sak är att man i USA inte har samma typ av försäkringar som oss. Och har de det så kostar det.. Man kan inte räkna med att få pengar för en vara som går sönder för fort om maninte betalat för försäkringen. I många fall måsteman (om man köpt en försäkring) skeppa över grejerna till USA för att få det fixat och det kostar också pengar. har du riktigt otur så får du betala tullavgift igen källa: www.tullverket.se Vill ni vara säkra på att ni handlar billigt, handla i Sverige eller EU Ps: Är ingen moralpredikare Henke, ävenom jag handlar i Sverige om skillnaden inte är så himla stor, av moraliska och skattemässiga skäl. Men är det stor skillnad så gör jag precis som du rekomenderar.. Dubbelmoral? Absolut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kanon bra priser på brädor och annan utrustning...
Tillbaka
Topp