Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
kanter, hängning och valla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FJS9091" data-source="post: 1078241" data-attributes="member: 156197"><p>Jag har investerat i en skidvårdsverkstad, alla funderingar kring vinklar och grejer är avklarade. nu handlar det om periodicitet. Jag har läst att kanter bör slipas ungefär varje hel skidvecka man genomför, dessutom är det svårt att inte lyckas med kantslipning. Hängningen är vad jag förstår en helt annan bollpark, det är lätt att förstöra skidan och det bör göras mindre ofta.. Jag läste till och med att man bara bör köra diamantbryne under hängningen för att inte skada skidan. </p><p></p><p>1. Hur känslig är hängningen?</p><p>2. Hur ofta bör jag hänga skidorna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FJS9091, post: 1078241, member: 156197"] Jag har investerat i en skidvårdsverkstad, alla funderingar kring vinklar och grejer är avklarade. nu handlar det om periodicitet. Jag har läst att kanter bör slipas ungefär varje hel skidvecka man genomför, dessutom är det svårt att inte lyckas med kantslipning. Hängningen är vad jag förstår en helt annan bollpark, det är lätt att förstöra skidan och det bör göras mindre ofta.. Jag läste till och med att man bara bör köra diamantbryne under hängningen för att inte skada skidan. 1. Hur känslig är hängningen? 2. Hur ofta bör jag hänga skidorna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
kanter, hängning och valla
Tillbaka
Topp