Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kantreparation nödvändigt eller skita i?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1218825" data-attributes="member: 80520"><p>Okej, nu behöver jag mer input. Jag gjorde ett försök på att lägga lamineringsepoxy - jag tror det blev bra faktiskt! <a href="https://www.freeride.se/forum/threads/vad-gjorde-du-med-din-utrustning-idag.96845/post-1218759" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/threads/vad-gjorde-du-med-din-utrustning-idag.96845/post-1218759</a></p><p></p><p>När jag imorse tog bort "täckplasten" upptäckte jag dock att det sjunkit undan en hel del i det "stora" hålet, och en liten del i det mindre:</p><p>[ATTACH=full]7672[/ATTACH]</p><p></p><p>Jag tog och rensade upp lite på kanterna där jag gissar att epoxyn dragits upp mot täckplasten pga ytspänning:</p><p>[ATTACH=full]7674[/ATTACH]</p><p></p><p>Jag tänker ju spontant att jag blandar till en till omgång lamineringsepoxy och lägger i samt värmer på för att fylla ut, men den här gången utan någon täckning/press/tvingar, bara låta det härda "öppet". Vad tror den samlade expertisen om det?</p><p></p><p>Resonemanget är ungefär att jag skulle gissa att det sugits upp ordentligt in i skidan och därför borde vara tätt, men jag är inte helt säker. Om jag drar i mer lättflytande epoxy och fyller ut får jag ett starkt fyllnadsmaterial som dessutom, om det mot förmodan skulle finns nånstans där det inte varit bra genomträning, kommer träna in och täta upp där också.</p><p></p><p>Den fina nyheten är att det verkar ha fyllt bra på "ovansidan" av stålkanten där topsheet hade börjat delarminera!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1218825, member: 80520"] Okej, nu behöver jag mer input. Jag gjorde ett försök på att lägga lamineringsepoxy - jag tror det blev bra faktiskt! [URL]https://www.freeride.se/forum/threads/vad-gjorde-du-med-din-utrustning-idag.96845/post-1218759[/URL] När jag imorse tog bort "täckplasten" upptäckte jag dock att det sjunkit undan en hel del i det "stora" hålet, och en liten del i det mindre: [ATTACH type="full" alt="1613373718439.png"]7672[/ATTACH] Jag tog och rensade upp lite på kanterna där jag gissar att epoxyn dragits upp mot täckplasten pga ytspänning: [ATTACH type="full" alt="1613373817653.png"]7674[/ATTACH] Jag tänker ju spontant att jag blandar till en till omgång lamineringsepoxy och lägger i samt värmer på för att fylla ut, men den här gången utan någon täckning/press/tvingar, bara låta det härda "öppet". Vad tror den samlade expertisen om det? Resonemanget är ungefär att jag skulle gissa att det sugits upp ordentligt in i skidan och därför borde vara tätt, men jag är inte helt säker. Om jag drar i mer lättflytande epoxy och fyller ut får jag ett starkt fyllnadsmaterial som dessutom, om det mot förmodan skulle finns nånstans där det inte varit bra genomträning, kommer träna in och täta upp där också. Den fina nyheten är att det verkar ha fyllt bra på "ovansidan" av stålkanten där topsheet hade börjat delarminera! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kantreparation nödvändigt eller skita i?
Tillbaka
Topp