Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Kantvinkel och hängning på gamla storslalomskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1271014" data-attributes="member: 12152"><p>Håller med. När det gäller sidokantsvinkeln tycker jag det är svårt att känna skillnad mellan små skillnader som tex 87 mot 88, men att gå från 0,5 till 1 grads hängning eller tvärtom är en otroligt stor skillnad. </p><p></p><p>På ett par skidor som bara är för hård snö hade jag gått på 0,5 och sen snällat till den manuellt om det hade behövts. Sidokanten på 87 och verktyg för 88/89 gör att det går superlätt att skärpa kanten, men skidan kommer gradvis att bli ytterst lite mindre aggressiv (men det är mer teoretiskt än att man verkligen känner det enligt ovan resonemang).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1271014, member: 12152"] Håller med. När det gäller sidokantsvinkeln tycker jag det är svårt att känna skillnad mellan små skillnader som tex 87 mot 88, men att gå från 0,5 till 1 grads hängning eller tvärtom är en otroligt stor skillnad. På ett par skidor som bara är för hård snö hade jag gått på 0,5 och sen snällat till den manuellt om det hade behövts. Sidokanten på 87 och verktyg för 88/89 gör att det går superlätt att skärpa kanten, men skidan kommer gradvis att bli ytterst lite mindre aggressiv (men det är mer teoretiskt än att man verkligen känner det enligt ovan resonemang). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Kantvinkel och hängning på gamla storslalomskidor
Tillbaka
Topp