Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kärnkraft - ja tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oscarius" data-source="post: 155298" data-attributes="member: 33313"><p>Tja,</p><p>Vet att kärnkraft inte har särskilt mycket med skidåkning att göra, så jag lägger detta inlägg i "Allmänt".</p><p></p><p>Satt igår o plugga till ett fysikprov som handlar om energi, effekt, atom- och kärnfysik.</p><p>Fruktansvärt tråkigt tycker jag men försöker motvilligt lära mig det.</p><p>Eftersom jag bara är 16år så har jag rent utsagt skitigt i alla konflikter om växthuseffekt och våra energikällor allmänt tidigare, det gör jag visserligen nu också men är så J***A trött på allt snack om växthuseffekt och annat.</p><p></p><p>När jag kom in energikäll-delen i boken läste jag om kärnkraft. </p><p>Det har ju varit oändliga snack om växthuseffekten på sistonde och jag tycker nästan det börjar bli lite absurt.</p><p>Har alltid hört masa konflikter om att kärnkraft ska tas bort och att man ska skrota dess radioaktiva ämnen. Detta kommer framförallt från härdsmältan i Tjernobyl 1986. </p><p>Efter den olyckan byggde man ett skyddshöljde till alla kärnkraftverk just för att inga radioaktiva ämnen ska släppas ut i naturen om en sådan här härdsmälta sker.</p><p>Några år efter Tjernobyl olyckan gick en härdsmälta i Harrisburg i USA. Det kärnkraftverket hade ju ett skyddshölje och då kom INGA radioaktiva ämnen ut över huvud taget!</p><p>Alltså borde ett kärnkraftverk vara Helt ofarligt med ett skyddshölje och man borde inte se några som helst problem på olycksfronten..</p><p></p><p>VARFÖR i hela friden kan vi inte införa kärnkraft och på så sätt behöver vi ju inte bry oss om denna växthuseffekt på samma sätt!</p><p></p><p>Kärnkraft - JA TACK!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oscarius, post: 155298, member: 33313"] Tja, Vet att kärnkraft inte har särskilt mycket med skidåkning att göra, så jag lägger detta inlägg i "Allmänt". Satt igår o plugga till ett fysikprov som handlar om energi, effekt, atom- och kärnfysik. Fruktansvärt tråkigt tycker jag men försöker motvilligt lära mig det. Eftersom jag bara är 16år så har jag rent utsagt skitigt i alla konflikter om växthuseffekt och våra energikällor allmänt tidigare, det gör jag visserligen nu också men är så J***A trött på allt snack om växthuseffekt och annat. När jag kom in energikäll-delen i boken läste jag om kärnkraft. Det har ju varit oändliga snack om växthuseffekten på sistonde och jag tycker nästan det börjar bli lite absurt. Har alltid hört masa konflikter om att kärnkraft ska tas bort och att man ska skrota dess radioaktiva ämnen. Detta kommer framförallt från härdsmältan i Tjernobyl 1986. Efter den olyckan byggde man ett skyddshöljde till alla kärnkraftverk just för att inga radioaktiva ämnen ska släppas ut i naturen om en sådan här härdsmälta sker. Några år efter Tjernobyl olyckan gick en härdsmälta i Harrisburg i USA. Det kärnkraftverket hade ju ett skyddshölje och då kom INGA radioaktiva ämnen ut över huvud taget! Alltså borde ett kärnkraftverk vara Helt ofarligt med ett skyddshölje och man borde inte se några som helst problem på olycksfronten.. VARFÖR i hela friden kan vi inte införa kärnkraft och på så sätt behöver vi ju inte bry oss om denna växthuseffekt på samma sätt! Kärnkraft - JA TACK! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kärnkraft - ja tack!
Tillbaka
Topp