Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kärnkraft - ja tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="George_Hagi" data-source="post: 155336"><p>På olika ställen i tråden står det om halveringstiden för avfallet, i början står det 704 miljoner år, big air noterar i sitt kritiska inlägg att halveringstiden är 24400 år, en jävla skillnad med andra ord. Båda siffrorna är korrekta, när sverige började bygga kärnkraft var halveringstiden 704 miljoner år, idag är den nere i ca 3000 år, vilket är ett resultat av andra länders effektiva forskning. Mängden avfall som måste tas hand om har också minskat med motsvarande siffror. Jag ser helt klart kärnkraften som framtidens energikälla då den fortfarande kan utvecklas. </p><p>För att detta skall ske måste dock såsse-sverige sluta leka världssamvete och börja tillåta forskning på området. </p><p>Det är bara att tacka vår lyckliga stjärna att Kina inser problemet och bygger kärnkraftverk utav bara den nu när alla kineser skall höja sin levnardsstandard till västeländsk nivå, hade de gjort sitt energiuttag från kol och olja mm på samma sätt som vi så hade vi inte kunnat åka skidor alls om 10 år är min uppfattning då jag inte tror att växthuseffekten är en myt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="George_Hagi, post: 155336"] På olika ställen i tråden står det om halveringstiden för avfallet, i början står det 704 miljoner år, big air noterar i sitt kritiska inlägg att halveringstiden är 24400 år, en jävla skillnad med andra ord. Båda siffrorna är korrekta, när sverige började bygga kärnkraft var halveringstiden 704 miljoner år, idag är den nere i ca 3000 år, vilket är ett resultat av andra länders effektiva forskning. Mängden avfall som måste tas hand om har också minskat med motsvarande siffror. Jag ser helt klart kärnkraften som framtidens energikälla då den fortfarande kan utvecklas. För att detta skall ske måste dock såsse-sverige sluta leka världssamvete och börja tillåta forskning på området. Det är bara att tacka vår lyckliga stjärna att Kina inser problemet och bygger kärnkraftverk utav bara den nu när alla kineser skall höja sin levnardsstandard till västeländsk nivå, hade de gjort sitt energiuttag från kol och olja mm på samma sätt som vi så hade vi inte kunnat åka skidor alls om 10 år är min uppfattning då jag inte tror att växthuseffekten är en myt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kärnkraft - ja tack!
Tillbaka
Topp