Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sitronella" data-source="post: 475235" data-attributes="member: 57040"><p>Go for it!</p><p>Det man ångrar mest är det man inte vågade prova. </p><p></p><p>Men det går ju faktiskt att bo och jobba i Sverige och ändå få ihop mer en än sportlovsvecka. Om utlandet inte funkar menar jag.</p><p></p><p>Jag och sambon brukar få ihop minst 20, förra året blev det 40 dagar, trots jobb och de normala 5 semesterveckorna. Visserligen blir det många helger i svenska/norska fjäll men det är bättre än inget.</p><p></p><p>Det ultimata skulle såklart vara att bo närmre ett större berg än Kilsbergen och få åka mer än 40 dagar. Men hur det än är så har man olika faser i livet och varje fas har sin lösning. Gäller bara att se möjligheterna och fundera över om det är en ok kompromiss. Är det inte det får man se över alternativen och jobba mot en annan lösning.</p><p></p><p>Ett av mina mål är en alpstuga där vi kan spendera vintrarna som pensionärer. Gäller att tänka långsiktigt. ;D</p><p></p><p>Lycka till vilken väg det än blir! </p><p></p><p>PS. Inga fel med 9-5 jobb så länge jobbet är kul, man har flex och en bra chef.</p><p></p><p>/s</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sitronella, post: 475235, member: 57040"] Go for it! Det man ångrar mest är det man inte vågade prova. Men det går ju faktiskt att bo och jobba i Sverige och ändå få ihop mer en än sportlovsvecka. Om utlandet inte funkar menar jag. Jag och sambon brukar få ihop minst 20, förra året blev det 40 dagar, trots jobb och de normala 5 semesterveckorna. Visserligen blir det många helger i svenska/norska fjäll men det är bättre än inget. Det ultimata skulle såklart vara att bo närmre ett större berg än Kilsbergen och få åka mer än 40 dagar. Men hur det än är så har man olika faser i livet och varje fas har sin lösning. Gäller bara att se möjligheterna och fundera över om det är en ok kompromiss. Är det inte det får man se över alternativen och jobba mot en annan lösning. Ett av mina mål är en alpstuga där vi kan spendera vintrarna som pensionärer. Gäller att tänka långsiktigt. ;D Lycka till vilken väg det än blir! PS. Inga fel med 9-5 jobb så länge jobbet är kul, man har flex och en bra chef. /s [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Tillbaka
Topp