Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrtur" data-source="post: 475240" data-attributes="member: 45343"><p>Om man fortfarande är student vid något svenskt universitet/högskola så kan man ju väldigt enkelt placera en eller två terminer i ett annat land? Istället för vanliga alternativen (såsom USA, Australien, UK, etc) så kan man ju enkelt välja ett land kring alptrakterna, och blir en erfarenhet rikare vid framtida arbetsflytt.</p><p></p><p>Att sedan matematik och naturvetenskap oftast hamnar i skymundan under utbildningstiden (eller långt ned på alla olika möjliga listor) så kan en forskarkarrlär vara en språngbräda ut i alpländerna? </p><p></p><p>Kanske inte alltid en sådan stabil tillvaro, inte så extremt bra löneläge, men så styr man dock sin egen tid väldigt mycket. Från att ha forskat kring de teoretiska områderna i fysik, där jag fortfarande inväntar Peter_K:s resultat, så har jag nyligen bytt inriktning mot att använda min kunskap till att göra simuleringar av snöstrukturer. </p><p></p><p>Mitt enkla råd är att hålla sig borta från andra svenskar och istället jobba mot att skapa sig en inhemsk bekantskapskrets, och ett internationell företagsklimat, gör att man oftast betydligt enklare kommer in i landets rulijans? Alltså bättre att söka sig till de större städerna som ett första steg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrtur, post: 475240, member: 45343"] Om man fortfarande är student vid något svenskt universitet/högskola så kan man ju väldigt enkelt placera en eller två terminer i ett annat land? Istället för vanliga alternativen (såsom USA, Australien, UK, etc) så kan man ju enkelt välja ett land kring alptrakterna, och blir en erfarenhet rikare vid framtida arbetsflytt. Att sedan matematik och naturvetenskap oftast hamnar i skymundan under utbildningstiden (eller långt ned på alla olika möjliga listor) så kan en forskarkarrlär vara en språngbräda ut i alpländerna? Kanske inte alltid en sådan stabil tillvaro, inte så extremt bra löneläge, men så styr man dock sin egen tid väldigt mycket. Från att ha forskat kring de teoretiska områderna i fysik, där jag fortfarande inväntar Peter_K:s resultat, så har jag nyligen bytt inriktning mot att använda min kunskap till att göra simuleringar av snöstrukturer. Mitt enkla råd är att hålla sig borta från andra svenskar och istället jobba mot att skapa sig en inhemsk bekantskapskrets, och ett internationell företagsklimat, gör att man oftast betydligt enklare kommer in i landets rulijans? Alltså bättre att söka sig till de större städerna som ett första steg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Tillbaka
Topp