Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="alpvalp" data-source="post: 475262" data-attributes="member: 37454"><p>Detta är ett mycket komplext ämne...</p><p></p><p>När ångesten kommer brukar jag ofta trösta mig med att jag egentligen inte trivs någonstans i världen – så jag kan lika gärna bo här! ...och jag vill egentligen inte jobba med någonting – så jag kan lika gärna vara här och göra det jag gör, för då får jag ju i alla fall åka skidor...</p><p></p><p>För det mesta lyckas jag bortrationalisera ångesten med hjälp av en filosofi som kallas "Toltequism"... Den teknik jag använder för just detta handlar om att inse att endast nuet finns (det förflutna är en illusion) och att det därför är lönlöst att ifrågasätta gamla beslut... Det är sunt att tänka igenom saker innan man tar beslut, men när beslutet väl är fattat så är det bara “action" som gäller. Tank dig att du star ovanför en klippa som du funderar på att droppa. – När du beslutat dig för att faktiskt droppa den så är det bara att sluta tänka, för börjar du tveka i uthoppet så kommer det inte att gå så bra... Jag är inte så bra att förklara det här, men jag kan rekommendera några böcker om det är någon som är intressserad.</p><p></p><p>Ångesten över att gå sin egen väg I livet handlar även om rädsla för vad andra tycker – något som jag blir bättre och bättre på att ignorera. Jag har förövrigt beslutat mig för att aldrig ta beslut baserade på rädsla.</p><p></p><p>“I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain."</p><p>-Frank Herbert, Bene Gesserit Litany Against Fear, "Dune"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="alpvalp, post: 475262, member: 37454"] Detta är ett mycket komplext ämne... När ångesten kommer brukar jag ofta trösta mig med att jag egentligen inte trivs någonstans i världen – så jag kan lika gärna bo här! ...och jag vill egentligen inte jobba med någonting – så jag kan lika gärna vara här och göra det jag gör, för då får jag ju i alla fall åka skidor... För det mesta lyckas jag bortrationalisera ångesten med hjälp av en filosofi som kallas "Toltequism"... Den teknik jag använder för just detta handlar om att inse att endast nuet finns (det förflutna är en illusion) och att det därför är lönlöst att ifrågasätta gamla beslut... Det är sunt att tänka igenom saker innan man tar beslut, men när beslutet väl är fattat så är det bara “action" som gäller. Tank dig att du star ovanför en klippa som du funderar på att droppa. – När du beslutat dig för att faktiskt droppa den så är det bara att sluta tänka, för börjar du tveka i uthoppet så kommer det inte att gå så bra... Jag är inte så bra att förklara det här, men jag kan rekommendera några böcker om det är någon som är intressserad. Ångesten över att gå sin egen väg I livet handlar även om rädsla för vad andra tycker – något som jag blir bättre och bättre på att ignorera. Jag har förövrigt beslutat mig för att aldrig ta beslut baserade på rädsla. “I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain." -Frank Herbert, Bene Gesserit Litany Against Fear, "Dune" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Tillbaka
Topp