Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 475273" data-attributes="member: 26232"><p>Det där tål att citeras eftersom det är så väldigt sant, och något jag önskar att jag tänkt på när jag pluggade.</p><p></p><p></p><p>Som alpvalp egentligen redan skrivit: Lev i nuet. Det du kommer att ångra om 20 år är de saker du ville göra men inte gjorde. Om du t.ex. inte trivs i landet du flyttar till går det ju faktiskt att flytta tillbaka... </p><p></p><p></p><p>Jag är civilingenjör för sånt där med data. Välj den utbildning som kan ge dig ett jobb du är intresserad av att jobba med och som handlar om något du tycker är kul. Annars kommer du troligen inte att ha motivationen att ta dig igenom utbildningen. Du vet ändå inte nu vad du kommer att gilla om 20 år, men det ordnar sig.</p><p></p><p>Som exempel så hatade jag fysik-kurserna vi tvingades läsa på universitetet som del av utbildningen jag gick. Jag kunde inte begripa vad det skulle vara bra för, sånt där trams om modern fysik och elektromagnetism kommer jag aldrig att ha användning för efter att jag tagit examen. Nu jobbar jag med sånt i stort sett varje dag...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 475273, member: 26232"] Det där tål att citeras eftersom det är så väldigt sant, och något jag önskar att jag tänkt på när jag pluggade. Som alpvalp egentligen redan skrivit: Lev i nuet. Det du kommer att ångra om 20 år är de saker du ville göra men inte gjorde. Om du t.ex. inte trivs i landet du flyttar till går det ju faktiskt att flytta tillbaka... Jag är civilingenjör för sånt där med data. Välj den utbildning som kan ge dig ett jobb du är intresserad av att jobba med och som handlar om något du tycker är kul. Annars kommer du troligen inte att ha motivationen att ta dig igenom utbildningen. Du vet ändå inte nu vad du kommer att gilla om 20 år, men det ordnar sig. Som exempel så hatade jag fysik-kurserna vi tvingades läsa på universitetet som del av utbildningen jag gick. Jag kunde inte begripa vad det skulle vara bra för, sånt där trams om modern fysik och elektromagnetism kommer jag aldrig att ha användning för efter att jag tagit examen. Nu jobbar jag med sånt i stort sett varje dag... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Karriär & skidåkning? (flytta närmre Alperna)
Tillbaka
Topp