Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Katana som ersättare till Legend Pro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simeil" data-source="post: 900150" data-attributes="member: 30890"><p>Tycker inte din önskelista är för lång! Åker själv på Katana 10/11 i 197 cm. Jag är väldigt nöjd med de och jag anser att de lever upp till dina kriterier. Känns som de går att åka hur fort som helst med, de sitter riktigt bra i pisten bara man vågar hålla skäret och de är väldigt lätthanterliga, framförallt i det mjuka. Sen är det väl den ständiga oron över hållbarheten som varit mycket på tapeten de senaste åren. Måste ärligt säga att mina skidor inte varit utsatta för så våldsamt brutal offpiståkning än, så jag kan inte uttala mig så mycket i den frågan. Mina erfarenheter bygger ju förvisso på 10/11 modellen men antar och hoppas att känslan i skidan inte förändrats nämnvärt till i år.</p><p>Har ingen erfarenhet av Legend Pro 105 tyvärr, men jag tycker det låter som det är Katana du letar efter. Riktiga kanonskidor enligt mig och tror de är ett lämpligt steg upp från LP för att få mer flyt. Om du har åkt LP 194 så kanske jag ska tillägga att jag tycker mina 197 cm inte känns så långa...</p><p>Lycka till!</p><p></p><p>/Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simeil, post: 900150, member: 30890"] Tycker inte din önskelista är för lång! Åker själv på Katana 10/11 i 197 cm. Jag är väldigt nöjd med de och jag anser att de lever upp till dina kriterier. Känns som de går att åka hur fort som helst med, de sitter riktigt bra i pisten bara man vågar hålla skäret och de är väldigt lätthanterliga, framförallt i det mjuka. Sen är det väl den ständiga oron över hållbarheten som varit mycket på tapeten de senaste åren. Måste ärligt säga att mina skidor inte varit utsatta för så våldsamt brutal offpiståkning än, så jag kan inte uttala mig så mycket i den frågan. Mina erfarenheter bygger ju förvisso på 10/11 modellen men antar och hoppas att känslan i skidan inte förändrats nämnvärt till i år. Har ingen erfarenhet av Legend Pro 105 tyvärr, men jag tycker det låter som det är Katana du letar efter. Riktiga kanonskidor enligt mig och tror de är ett lämpligt steg upp från LP för att få mer flyt. Om du har åkt LP 194 så kanske jag ska tillägga att jag tycker mina 197 cm inte känns så långa... Lycka till! /Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Katana som ersättare till Legend Pro?
Tillbaka
Topp