Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Keb classic
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skanken" data-source="post: 1081281" data-attributes="member: 115724"><p>Tack för det svaret!</p><p></p><p>Konditionen är god. Är ingen turexpert men, 30 turdagar kanske jag har gått och som motion "turar" jag i den lokala skidbacken nåra dar i veckan. Skidåkningen tror jag inte skall vara ett problem.</p><p>Har varit på några kortare lavinkurser och 1 planera tur/lavin kurs med karta/kompass, men jag känner mig inte som nån expert på kartfronten häller. </p><p>Jag vet just ingenting om glaciärfärdsel. Min lagkamrat kan mindre än mig i samtliga frågor.</p><p></p><p>Skitouring klassen är ungefär samma höjdmeter som jag gått dem turdagar jag varit ute, jag vill ju ha en utmaning vilket jag inte klassar skitouring delen som, det skulle jag nog gissa på är en härlig upplevelse. </p><p></p><p>Hur som helst, om jag inte orkar, det är ju en sak, men om jag sullar ner i nån glaciärspircka, det är ju en annan. Jag är väl medveten om att jag kan för lite idag för att genomföra alpin klassen på ett säkert sätt. Men tips på vart jag kan lära mig det jag behöver mottages gärna. Kurser/litteratur osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skanken, post: 1081281, member: 115724"] Tack för det svaret! Konditionen är god. Är ingen turexpert men, 30 turdagar kanske jag har gått och som motion "turar" jag i den lokala skidbacken nåra dar i veckan. Skidåkningen tror jag inte skall vara ett problem. Har varit på några kortare lavinkurser och 1 planera tur/lavin kurs med karta/kompass, men jag känner mig inte som nån expert på kartfronten häller. Jag vet just ingenting om glaciärfärdsel. Min lagkamrat kan mindre än mig i samtliga frågor. Skitouring klassen är ungefär samma höjdmeter som jag gått dem turdagar jag varit ute, jag vill ju ha en utmaning vilket jag inte klassar skitouring delen som, det skulle jag nog gissa på är en härlig upplevelse. Hur som helst, om jag inte orkar, det är ju en sak, men om jag sullar ner i nån glaciärspircka, det är ju en annan. Jag är väl medveten om att jag kan för lite idag för att genomföra alpin klassen på ett säkert sätt. Men tips på vart jag kan lära mig det jag behöver mottages gärna. Kurser/litteratur osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Keb classic
Tillbaka
Topp