Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Keb classic
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1081456" data-attributes="member: 158146"><p>Jag tror inte att 5,5 mil per dag stämmer, jag tror det är mindre. Men det är långt och mycket är flackt, platt, svagt utför stakandes så längdåkning är bra träning. </p><p></p><p>Mitt bästa tips är att nu under jul/ nyårshelgen lasta ryggan med 6 kg, gå 3000 höjd ena dagen. Sedan 3000 höjd dagen efter, känna hur det känns? Kanske boota 500 av de höjdmeterna? Om du inte har stegjärn, rätt grejor i ryggan spelar inte så stor roll. De ba å åk. Om du inte är på skidort/ fjäll så funkar det med en mindre backe också. Sveriges bästa skimokille har under 200 i fallhöjd där han tränar (inte optimalt, man det funkar). Du kanske är superstark, känner dig mogen för långa klassen, eller nöjer dig med touring? Jag kan garantera att båda klasserna är en fin upplevelse, bra gemenskap. Hur rolig tävling som helst. Ursäkta att jag kanske verkar lite negativ att testa långa klassen, det är inte meningen, men har på de tre eller fyra år jag gått KC sett fler än en som överskattat sin förmåga och fått slita ont.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1081456, member: 158146"] Jag tror inte att 5,5 mil per dag stämmer, jag tror det är mindre. Men det är långt och mycket är flackt, platt, svagt utför stakandes så längdåkning är bra träning. Mitt bästa tips är att nu under jul/ nyårshelgen lasta ryggan med 6 kg, gå 3000 höjd ena dagen. Sedan 3000 höjd dagen efter, känna hur det känns? Kanske boota 500 av de höjdmeterna? Om du inte har stegjärn, rätt grejor i ryggan spelar inte så stor roll. De ba å åk. Om du inte är på skidort/ fjäll så funkar det med en mindre backe också. Sveriges bästa skimokille har under 200 i fallhöjd där han tränar (inte optimalt, man det funkar). Du kanske är superstark, känner dig mogen för långa klassen, eller nöjer dig med touring? Jag kan garantera att båda klasserna är en fin upplevelse, bra gemenskap. Hur rolig tävling som helst. Ursäkta att jag kanske verkar lite negativ att testa långa klassen, det är inte meningen, men har på de tre eller fyra år jag gått KC sett fler än en som överskattat sin förmåga och fått slita ont. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Keb classic
Tillbaka
Topp