Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"Keep Squaw True" - Skidby vs Överexploatering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1242388" data-attributes="member: 175247"><p>Helt sanslöst!</p><p>Komma på idén att förvandla en vacker dal i bergen till ett f-rbannat "Disney World".<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":rolleyes:" title="Roll eyes :rolleyes:" data-smilie="11"data-shortname=":rolleyes:" /><img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44e.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt="(n)" title="Thumbs down (n)" data-smilie="23"data-shortname="(n)" /></p><p>Åker man till en skidort för att vara i bergen eller för att besöka vattenparker typ i Florida. Vill man göra det åker man väl hellre dit.</p><p>Riktigt så galet har det ju inte blivit i Alperna, men fransmännen har förstört mycket under sin industrialisering av skidterrängen på 70-talet. Mängder av skidorter ser ut som strykfula förortsgetton.</p><p>Det är en av anledningarna till att jag inte besöker franska skidorter (Val Thorens och Les Arcs fick räcka). Nästan alla de stora skidsystemen är ju uppbyggda kring såna här byggkomplex helt i avsaknad av "ambiente".</p><p></p><p><em>Les Menuires i Les Trois Vallées, hur tänkte man här?<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44e.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt="(n)" title="Thumbs down (n)" data-smilie="23"data-shortname="(n)" /></em></p><p><strong><em>[ATTACH=full]12775[/ATTACH]</em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1242388, member: 175247"] Helt sanslöst! Komma på idén att förvandla en vacker dal i bergen till ett f-rbannat "Disney World".:rolleyes:(n) Åker man till en skidort för att vara i bergen eller för att besöka vattenparker typ i Florida. Vill man göra det åker man väl hellre dit. Riktigt så galet har det ju inte blivit i Alperna, men fransmännen har förstört mycket under sin industrialisering av skidterrängen på 70-talet. Mängder av skidorter ser ut som strykfula förortsgetton. Det är en av anledningarna till att jag inte besöker franska skidorter (Val Thorens och Les Arcs fick räcka). Nästan alla de stora skidsystemen är ju uppbyggda kring såna här byggkomplex helt i avsaknad av "ambiente". [I]Les Menuires i Les Trois Vallées, hur tänkte man här?(n)[/I] [B][I][ATTACH type="full" alt="1635268905648.png"]12775[/ATTACH][/I][/B] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"Keep Squaw True" - Skidby vs Överexploatering
Tillbaka
Topp