Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"Keep Squaw True" - Skidby vs Överexploatering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1242436" data-attributes="member: 144594"><p>Litet OT... Varför skulle inte en del av alla dessa nybyggen (som står tomma större delen av året) kunna bli permanent åretruntboende med hyresrätt för delar av lokalbefolkningen? Jo, bl.a. för att grannarna i samma brf inte skulle tillåta detta.</p><p></p><p> Att i mycket högre grad tillåta (och reglera!) uthyrning av "bostadsrätter", denna mycket speciella svenska boendeform, skulle lösa upp en hel del knutar på den svenska bostadsmarknaden, men det är ju en annan debatt (och jag brukar inte få mycket medhåll om detta - i Sverige). I andra länder kan man inte förbjuda sina grannar att hyra ut sina lägenheter (så länge de sköter sig).</p><p></p><p>OBS jag talar inte om andrahandsuthyrning (som det endast borde kallas när man hyr ut en lägenhet som någon annan redan har ett förstahands hyreskontrakt på). Tyvärr kallas uthyrning av bostadsrätter i Sverige även för andrahandsuthyrning vilket leder helt fel i både tankar och debatt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1242436, member: 144594"] Litet OT... Varför skulle inte en del av alla dessa nybyggen (som står tomma större delen av året) kunna bli permanent åretruntboende med hyresrätt för delar av lokalbefolkningen? Jo, bl.a. för att grannarna i samma brf inte skulle tillåta detta. Att i mycket högre grad tillåta (och reglera!) uthyrning av "bostadsrätter", denna mycket speciella svenska boendeform, skulle lösa upp en hel del knutar på den svenska bostadsmarknaden, men det är ju en annan debatt (och jag brukar inte få mycket medhåll om detta - i Sverige). I andra länder kan man inte förbjuda sina grannar att hyra ut sina lägenheter (så länge de sköter sig). OBS jag talar inte om andrahandsuthyrning (som det endast borde kallas när man hyr ut en lägenhet som någon annan redan har ett förstahands hyreskontrakt på). Tyvärr kallas uthyrning av bostadsrätter i Sverige även för andrahandsuthyrning vilket leder helt fel i både tankar och debatt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"Keep Squaw True" - Skidby vs Överexploatering
Tillbaka
Topp