Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Keycards - helt värdelösa..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 35861" data-attributes="member: 12152"><p>Det är en standard från SkiData som är totalt dominerande. Samma system sitter i tex Swatch liftkortsklockor och vissa handskar. Jag har sällan haft några problem med mitt KeyCard. Hittills har samma kort fungerat klanderfritt i Sölden (där jag köpte det -99), Ischgl + alla andra Silvrettaorter, Graubünden (en hel drös med orter i östra Swhweiz), Verbier, Tre Dalarna, Stöten, Kläppen, Sälen*, Vemdalen, Åre mm. Den enda orten där jag har haft problem är Serre Chevalier som har ett annat system, men där fick man tillbaka hela pantsumman om man lämnade in kortet efter användning. Oftast beror det snarare på personalens ovilja eller okunnighet om hur det fungerar. Den enklaste lösningen om det strular är att ladda kortet med Swatch klockladdare som finns nästan överallt. Se bara till att du får ett kvitto på kortet om du inte får en direkt utskrift med kort-id på keycardet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 35861, member: 12152"] Det är en standard från SkiData som är totalt dominerande. Samma system sitter i tex Swatch liftkortsklockor och vissa handskar. Jag har sällan haft några problem med mitt KeyCard. Hittills har samma kort fungerat klanderfritt i Sölden (där jag köpte det -99), Ischgl + alla andra Silvrettaorter, Graubünden (en hel drös med orter i östra Swhweiz), Verbier, Tre Dalarna, Stöten, Kläppen, Sälen*, Vemdalen, Åre mm. Den enda orten där jag har haft problem är Serre Chevalier som har ett annat system, men där fick man tillbaka hela pantsumman om man lämnade in kortet efter användning. Oftast beror det snarare på personalens ovilja eller okunnighet om hur det fungerar. Den enklaste lösningen om det strular är att ladda kortet med Swatch klockladdare som finns nästan överallt. Se bara till att du får ett kvitto på kortet om du inte får en direkt utskrift med kort-id på keycardet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Keycards - helt värdelösa..?
Tillbaka
Topp