Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kicking horse eller Whitewater?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-Forsberg" data-source="post: 76985" data-attributes="member: 33876"><p>Hallå</p><p>Jag var i whitewater i vintras och jag föll direkt för stället. Underbar snö, lite folk och bra skogs åkning. Men whitewater är en jätteliten skidort. Och du måste klättra för att komma till nästa all åkning. Detta kan vara lite jobbit om man inte är van, men oftas är det bara kortare klättringar. Jag skulle jämföra whitewater med kittelfjäll väldigt dålig fallhöjd men underbar terräng. Nelson är en underbar stad, staden fylld av sköna typer hippis och anndra av arter. Stämningen i Nelson är avslappnad för modligen pga allt gräs som röks,(gräset är för övrigt världen bästa). När jag var där var det Bob Marleys födelsedag vilket firades med fester överallt.</p><p></p><p>Sammanfattat. Whitewater är underbart likaså Nelson men båda ställena är enligt mig för små för att spändera en hel säsong i, men ett par veckor är perfekt. En annan fördel med Nelson är närheten till andra skidorter. På några timmars avstånd liger flera bra ställen. På en knapp times avstånd liger Red Mountain som är helt underbart. Du har Fernie och Castel mountain på några timmar avstånd.</p><p>Dessutom är whitewater billigt jämfört med tex Fernie.</p><p></p><p>Golden är större med större åkytor och jävligt mycket mer fallhöjd. Inte lika snösäkert och ligger ganska långt från några andra riktigt bra orter(förutom revelstoke)</p><p></p><p>I nelson har jag bott på ett mysigt ganska billit Hostel med "ski and stay" packet. typ 20 bucks för boendet per dygn om man stannar kortare tid. Stället heter "Dancing Bear Inn"</p><p></p><p>Har du några frågor är det bara att mejla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-Forsberg, post: 76985, member: 33876"] Hallå Jag var i whitewater i vintras och jag föll direkt för stället. Underbar snö, lite folk och bra skogs åkning. Men whitewater är en jätteliten skidort. Och du måste klättra för att komma till nästa all åkning. Detta kan vara lite jobbit om man inte är van, men oftas är det bara kortare klättringar. Jag skulle jämföra whitewater med kittelfjäll väldigt dålig fallhöjd men underbar terräng. Nelson är en underbar stad, staden fylld av sköna typer hippis och anndra av arter. Stämningen i Nelson är avslappnad för modligen pga allt gräs som röks,(gräset är för övrigt världen bästa). När jag var där var det Bob Marleys födelsedag vilket firades med fester överallt. Sammanfattat. Whitewater är underbart likaså Nelson men båda ställena är enligt mig för små för att spändera en hel säsong i, men ett par veckor är perfekt. En annan fördel med Nelson är närheten till andra skidorter. På några timmars avstånd liger flera bra ställen. På en knapp times avstånd liger Red Mountain som är helt underbart. Du har Fernie och Castel mountain på några timmar avstånd. Dessutom är whitewater billigt jämfört med tex Fernie. Golden är större med större åkytor och jävligt mycket mer fallhöjd. Inte lika snösäkert och ligger ganska långt från några andra riktigt bra orter(förutom revelstoke) I nelson har jag bott på ett mysigt ganska billit Hostel med "ski and stay" packet. typ 20 bucks för boendet per dygn om man stannar kortare tid. Stället heter "Dancing Bear Inn" Har du några frågor är det bara att mejla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kicking horse eller Whitewater?
Tillbaka
Topp