Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kill - eller tjejskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MartaSemb" data-source="post: 856237" data-attributes="member: 118768"><p>Jag har tagit upp skidåkningen igen efter ett antal års uppehåll på grund av skada och nu vill jag köpa skidor.</p><p>Frågan är: dam - eller herrskida?</p><p>Är alltså en tjej på 170 cm och runt 55 - 60 kg. Körde på ett par Shogun i Disentis nu i veckan och var ruskigt imponerad. Problemet är att det blev mest piståkning då det var bedrövligt lite snö i hela området så jag vet inte om de blir för tunga för mig i offpist. Är det vettigare att köpa lillasystermodellen Geisha ? Jag är rädd att dom kan bli lite fladdriga istället - jag gillade tyngden i Shogun.</p><p>Alla tips är väldigt välkomna<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":rolleyes:" title="Roll eyes :rolleyes:" data-smilie="11"data-shortname=":rolleyes:" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MartaSemb, post: 856237, member: 118768"] Jag har tagit upp skidåkningen igen efter ett antal års uppehåll på grund av skada och nu vill jag köpa skidor. Frågan är: dam - eller herrskida? Är alltså en tjej på 170 cm och runt 55 - 60 kg. Körde på ett par Shogun i Disentis nu i veckan och var ruskigt imponerad. Problemet är att det blev mest piståkning då det var bedrövligt lite snö i hela området så jag vet inte om de blir för tunga för mig i offpist. Är det vettigare att köpa lillasystermodellen Geisha ? Jag är rädd att dom kan bli lite fladdriga istället - jag gillade tyngden i Shogun. Alla tips är väldigt välkomna:rolleyes: [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kill - eller tjejskida?
Tillbaka
Topp