Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kingpin problem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1053640" data-attributes="member: 13861"><p>När vi i skidmedia testar nya prylar gör vi det oftast under en eller ett par dagar, max. Då blir det också logiskt att det är funktion (och design) som man fokuserar på i första hand eftersom man helt enkelt kör på prylarna för kort tid för att kunna uttala sig om hållbarhet över längre tid. Och det är ju över lite tid som sådan här grejer utvisar sig. Men man borde ju nästan alltid ha en friskrivning i varje testartikel med reservation för eventuella barnsjukdomar eller hållbarhetsproblem. Jag tror jag skrev något liknande i mitt första intryck av Kingpin här på forumet i höstas.</p><p></p><p>Men du har helt rätt i att man verkligen kan fråga sig varför Marker kör med en relativt simpel pressfitlösning på tåpinnarna eftersom det har dykt upp mer än en bindning den senaste tiden. Och man kan ju samtidigt tycka att Stian Hagen & co borde ha kört såpass mycket på bindningarna innan den släpptes att dom skulle ha märkt det själva. Däremot är jag fullständigt övertygad om att Marker kommer att dels reda ut problemet och dels hjälpa dom kunder som fått problem. Men det är lika jävla surt när det händer för det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1053640, member: 13861"] När vi i skidmedia testar nya prylar gör vi det oftast under en eller ett par dagar, max. Då blir det också logiskt att det är funktion (och design) som man fokuserar på i första hand eftersom man helt enkelt kör på prylarna för kort tid för att kunna uttala sig om hållbarhet över längre tid. Och det är ju över lite tid som sådan här grejer utvisar sig. Men man borde ju nästan alltid ha en friskrivning i varje testartikel med reservation för eventuella barnsjukdomar eller hållbarhetsproblem. Jag tror jag skrev något liknande i mitt första intryck av Kingpin här på forumet i höstas. Men du har helt rätt i att man verkligen kan fråga sig varför Marker kör med en relativt simpel pressfitlösning på tåpinnarna eftersom det har dykt upp mer än en bindning den senaste tiden. Och man kan ju samtidigt tycka att Stian Hagen & co borde ha kört såpass mycket på bindningarna innan den släpptes att dom skulle ha märkt det själva. Däremot är jag fullständigt övertygad om att Marker kommer att dels reda ut problemet och dels hjälpa dom kunder som fått problem. Men det är lika jävla surt när det händer för det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kingpin problem
Tillbaka
Topp