Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ShredTed" data-source="post: 894150" data-attributes="member: 37086"><p>Svårt att säga att det ena är bättre än det andra. Det är olika.</p><p>Generellt sett så tar det mycket längre tid att bli duktig på vindsurfing. Att lära sig hoppa med kite tar inte lång tid och "alla" kan freestyla. </p><p></p><p>Det mesta är enklare med kite, och du får ut mer efter kortare tid. Däremot freestyle med kite känns meningslöst, ser lite tjernobylaktigt ut. Men du kan få galna airs och rida vågor med mindre brädor!</p><p></p><p>Mer fysiskt i vindsurfing även om det inte ofta ser ut som det.</p><p></p><p>Kite har varit farligt men använder du dagens grejer skall du inte behöva ofrivilliga turer.</p><p></p><p>Jag har vindsurfat mycket länge och börjar nu köra kite i lättare vindar där jag tkr vindsurfing blir så sjukt tråkigt.. Riktiga vågor och vind - vindsurfing.</p><p> Plattvatten och lame - kitesurfing.</p><p></p><p>Börjar du vindsurfa från scratch nu kommer det ta några år att bli "proffsig", även om det säkert är lika roligt på vägen så känns det inte lika häftigt. Med kite blir det ganska ballt direkt. Därför också många unga osmakliga personer valt sporten, vilket börjar ebba ut nu då den fått lite stabilare grund..!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ShredTed, post: 894150, member: 37086"] Svårt att säga att det ena är bättre än det andra. Det är olika. Generellt sett så tar det mycket längre tid att bli duktig på vindsurfing. Att lära sig hoppa med kite tar inte lång tid och "alla" kan freestyla. Det mesta är enklare med kite, och du får ut mer efter kortare tid. Däremot freestyle med kite känns meningslöst, ser lite tjernobylaktigt ut. Men du kan få galna airs och rida vågor med mindre brädor! Mer fysiskt i vindsurfing även om det inte ofta ser ut som det. Kite har varit farligt men använder du dagens grejer skall du inte behöva ofrivilliga turer. Jag har vindsurfat mycket länge och börjar nu köra kite i lättare vindar där jag tkr vindsurfing blir så sjukt tråkigt.. Riktiga vågor och vind - vindsurfing. Plattvatten och lame - kitesurfing. Börjar du vindsurfa från scratch nu kommer det ta några år att bli "proffsig", även om det säkert är lika roligt på vägen så känns det inte lika häftigt. Med kite blir det ganska ballt direkt. Därför också många unga osmakliga personer valt sporten, vilket börjar ebba ut nu då den fått lite stabilare grund..! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Tillbaka
Topp