Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 908182" data-attributes="member: 13390"><p>Inget självklart svar på frågan. Vindsurf är fan gott soft ibland. Man slipper liksom draken... Mer socialt på vattnet på nåt vis. Tar mindre plats i förhållande till andra och skönt fri känsla när man har allt på ett ställe. Det krånglar liksom aldrig till sig som det kan göra med linor, drakar och skit. Lite högre tröskel att komma igång, men det gör det väl inte tråkigt. En jäkla känsla när saker sitter sen å andra sidan. Känslan och ruset av planing är i början obetalbart. Farten och laddet. Inte så mycket grejer så tycker jag. Man bär ju allt på en gång även med vindsurfkittet. Tar lite mer plats i bilen och i förrådet dock.</p><p></p><p>En liten trailer:</p><p>[MEDIA=vimeo]28298724[/MEDIA]</p><p></p><p></p><p>Kite är visserligen lätt att komma igång med, men nästan för lätt. Inga trösklar direkt, bara att ladda mer och mer och mer. Ingen rush alls i själva åkningen, bara i tricken typ. Iaf på plattvatten då. Å andra sidan jäkligt kul att enkelt kunna ta luft och att börja tricka väldigt tidigt i karriären. </p><p></p><p>Glöm inte vågsurf heller. Nästan min favorit i all sin enkelhet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 908182, member: 13390"] Inget självklart svar på frågan. Vindsurf är fan gott soft ibland. Man slipper liksom draken... Mer socialt på vattnet på nåt vis. Tar mindre plats i förhållande till andra och skönt fri känsla när man har allt på ett ställe. Det krånglar liksom aldrig till sig som det kan göra med linor, drakar och skit. Lite högre tröskel att komma igång, men det gör det väl inte tråkigt. En jäkla känsla när saker sitter sen å andra sidan. Känslan och ruset av planing är i början obetalbart. Farten och laddet. Inte så mycket grejer så tycker jag. Man bär ju allt på en gång även med vindsurfkittet. Tar lite mer plats i bilen och i förrådet dock. En liten trailer: [MEDIA=vimeo]28298724[/MEDIA] Kite är visserligen lätt att komma igång med, men nästan för lätt. Inga trösklar direkt, bara att ladda mer och mer och mer. Ingen rush alls i själva åkningen, bara i tricken typ. Iaf på plattvatten då. Å andra sidan jäkligt kul att enkelt kunna ta luft och att börja tricka väldigt tidigt i karriären. Glöm inte vågsurf heller. Nästan min favorit i all sin enkelhet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Tillbaka
Topp