Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rickTard" data-source="post: 945872" data-attributes="member: 132982"><p>Tycker alltid att de är kul när folk frågar va som är bäst, roligast, lättast/svårast.. Vindsurfing och Kitesurfing är två totalt delade sporter. Du kan inte jämföra om vindsurfing är roligare än kitesurfing. Det är två helt och hållet delade känslor när du kör det. Själv klar finns det för och nackdelar med båda sporterna men de gör det med allt här i världen..? Det är rätt sjukt att det alltid är så mycket tjöt om va som är bäst, enligt min åsikt är dessa två sporter så sjukt olika att man inte ens borde jämföra dom. </p><p></p><p>I alla fall, du vet aldrig själv förens du har provat båda. Vindsurfing skulle du kunna prova genom att bara hyra gear och hoppa ut i vattnet, även om jag inte skulle rekommendera det. Det är svårt att lära sig vindsurfa.. så om du vill få ut något utav det borde du hitta någon kunnig som är villig att lära dig. Men fortfarande så är det möjligt att lära sig själv att vindsurfa.</p><p>Med Kitesurfing så rekommenderar jag starkt på att lägga någon/några tusenlappar på en vettig nybörjar kurs. Det finns så sjukt mycket som kan gå fel, även om den senaste utrustningen är mycket säkrare jämfört med några år sedan. Det krävs att du får någon som går igenom all säkerhet med dig innan du ens ger dig ut. Vad du än gör när du ska gå ut första gång, lär dig inte på en strand/plats som det är fullt med folk. Det är inte bara du som kan råka illa ut, det är även andra runt om kring som kan råka minst lika illa ut. </p><p></p><p>Så min åsikt är, prova med båda sporterna och hitta de som passar dig bäst. Om du har tur så kommer du älska båda, bara din ekonomi som inte kommer älska dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rickTard, post: 945872, member: 132982"] Tycker alltid att de är kul när folk frågar va som är bäst, roligast, lättast/svårast.. Vindsurfing och Kitesurfing är två totalt delade sporter. Du kan inte jämföra om vindsurfing är roligare än kitesurfing. Det är två helt och hållet delade känslor när du kör det. Själv klar finns det för och nackdelar med båda sporterna men de gör det med allt här i världen..? Det är rätt sjukt att det alltid är så mycket tjöt om va som är bäst, enligt min åsikt är dessa två sporter så sjukt olika att man inte ens borde jämföra dom. I alla fall, du vet aldrig själv förens du har provat båda. Vindsurfing skulle du kunna prova genom att bara hyra gear och hoppa ut i vattnet, även om jag inte skulle rekommendera det. Det är svårt att lära sig vindsurfa.. så om du vill få ut något utav det borde du hitta någon kunnig som är villig att lära dig. Men fortfarande så är det möjligt att lära sig själv att vindsurfa. Med Kitesurfing så rekommenderar jag starkt på att lägga någon/några tusenlappar på en vettig nybörjar kurs. Det finns så sjukt mycket som kan gå fel, även om den senaste utrustningen är mycket säkrare jämfört med några år sedan. Det krävs att du får någon som går igenom all säkerhet med dig innan du ens ger dig ut. Vad du än gör när du ska gå ut första gång, lär dig inte på en strand/plats som det är fullt med folk. Det är inte bara du som kan råka illa ut, det är även andra runt om kring som kan råka minst lika illa ut. Så min åsikt är, prova med båda sporterna och hitta de som passar dig bäst. Om du har tur så kommer du älska båda, bara din ekonomi som inte kommer älska dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Tillbaka
Topp