Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flaklavin_David" data-source="post: 956852" data-attributes="member: 27398"><p>Aningens bump här men vill bara tillägga:</p><p></p><p>Jag tycker att folk överdriver hur svårt det är att lära sig vindsurfing. Har sett inte alltför smidiga människor, på några timmar, lära sig att åka fram och tillbaks, falla från och kryssa mot vinden, stagvändning. </p><p>När man har lärt sig att jippa, vattenstarta och köra med sele är det inte så tungt.</p><p></p><p>Kite ser jävligt kul ut. Har inte provat än men blir förhoppningsvis av i sommar. På dagar när det inte ens är värt att ge sig ut med segel kan drakmänniskorna köra fort och dra rejäla hopp. Jag tror kite passar bättre för svenska förhållanden.</p><p></p><p>Håller också med om att det är olika sporter. Många som dissar den ena har kanske inte provat den andra eller gjort det i tråkiga förhållanden. En del äldre vindsurfare pratar om kite som gamla skidåkare gjorde om snowboard när det var nytt och en del kajtare är kaxiga trendbögar liksom en del snowboardåkare var i början.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flaklavin_David, post: 956852, member: 27398"] Aningens bump här men vill bara tillägga: Jag tycker att folk överdriver hur svårt det är att lära sig vindsurfing. Har sett inte alltför smidiga människor, på några timmar, lära sig att åka fram och tillbaks, falla från och kryssa mot vinden, stagvändning. När man har lärt sig att jippa, vattenstarta och köra med sele är det inte så tungt. Kite ser jävligt kul ut. Har inte provat än men blir förhoppningsvis av i sommar. På dagar när det inte ens är värt att ge sig ut med segel kan drakmänniskorna köra fort och dra rejäla hopp. Jag tror kite passar bättre för svenska förhållanden. Håller också med om att det är olika sporter. Många som dissar den ena har kanske inte provat den andra eller gjort det i tråkiga förhållanden. En del äldre vindsurfare pratar om kite som gamla skidåkare gjorde om snowboard när det var nytt och en del kajtare är kaxiga trendbögar liksom en del snowboardåkare var i början. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kite eller vindsurf?
Tillbaka
Topp