Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kite surf i Luleå
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mav" data-source="post: 283761" data-attributes="member: 65032"><p>Tyvärr måste jag säga att det finns många amatörer, speciellt då inom snowkite som själva håller kurser utan utbildning om varken fjällsäkerhet, pedagogik eller kiting. Då pratar vi om minst 15-20 stycken.</p><p></p><p>På västkursen är, som du säger, klimatet ganska annorlunda. Ser man däremot till hur det var för två-tre år sedan så var det många "back of the buss" instruktörer som körde det racet. </p><p></p><p>Angående olyckorna så dör det/skadas ett gäng varje år som inte tagit kurs världen över (inte hittills i norden). Ofta hör man inte lika mycket om skadorna som händer pga att användarna då inte kör på kitespots utan på andra (ev. farliga) ställen. Men du har rätt att de två värre olyckorna vi haft i norden inte varit pga av avsaknaden av kurs (en av olyckorna var nämligen under kurs). </p><p></p><p>www.kitecenter.se är enbart en portal där ALLA seriösa kiteskolor får vara med och skriva in sig om de håller kravet med utbildade instruktörer. </p><p></p><p>Jo jag kör foil men sitter även med de nya Switchblade II o Omega HD bredvid... =) de körs i SKC's kurser och ska bli toppen att testa.</p><p></p><p>Good winds.</p><p></p><p>Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mav, post: 283761, member: 65032"] Tyvärr måste jag säga att det finns många amatörer, speciellt då inom snowkite som själva håller kurser utan utbildning om varken fjällsäkerhet, pedagogik eller kiting. Då pratar vi om minst 15-20 stycken. På västkursen är, som du säger, klimatet ganska annorlunda. Ser man däremot till hur det var för två-tre år sedan så var det många "back of the buss" instruktörer som körde det racet. Angående olyckorna så dör det/skadas ett gäng varje år som inte tagit kurs världen över (inte hittills i norden). Ofta hör man inte lika mycket om skadorna som händer pga att användarna då inte kör på kitespots utan på andra (ev. farliga) ställen. Men du har rätt att de två värre olyckorna vi haft i norden inte varit pga av avsaknaden av kurs (en av olyckorna var nämligen under kurs). www.kitecenter.se är enbart en portal där ALLA seriösa kiteskolor får vara med och skriva in sig om de håller kravet med utbildade instruktörer. Jo jag kör foil men sitter även med de nya Switchblade II o Omega HD bredvid... =) de körs i SKC's kurser och ska bli toppen att testa. Good winds. Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kite surf i Luleå
Tillbaka
Topp