Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kite-surfing
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dave_Spruce" data-source="post: 47470" data-attributes="member: 29566"><p>Snaken sa det mesta helt korrekt, men jag tycker inte du behöver ta en heldagskurs för 1500 kr, bättre då med 2 timmar för 500, du lär dig rigga, hur man flyger och hur draken fungerar. Resten av tiden tillbringar du ju bara i vattnet och försöker åka och det kan man faktiskt försöka med själv. Köp utrustning, ta med den till en kurs och låt de visa på dina grejer hur de funkar och lär dig flyga draken sen kan du gå till din egna strand och lära dig där, gratis.</p><p></p><p>OBS. Jag uppmanar INTE till att avstå från kurs, tvärtom är det tokviktigt att alla lär sig säkerthetsaspekterna, hyfs och hur man går tillväga för att inte skada sig själv, utrustningen eller ännu värre någon badgäst. Sker det så kommer det snart totalförbud på vissa stränder. Vi har tur som än så länge får kita var vi vill, men efter ett par incidenter, bla i Ängelholm och Halmstad, har frågan och förbud tagits upp.</p><p></p><p>Ha det så kul på vattnet eller snön eller isen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dave_Spruce, post: 47470, member: 29566"] Snaken sa det mesta helt korrekt, men jag tycker inte du behöver ta en heldagskurs för 1500 kr, bättre då med 2 timmar för 500, du lär dig rigga, hur man flyger och hur draken fungerar. Resten av tiden tillbringar du ju bara i vattnet och försöker åka och det kan man faktiskt försöka med själv. Köp utrustning, ta med den till en kurs och låt de visa på dina grejer hur de funkar och lär dig flyga draken sen kan du gå till din egna strand och lära dig där, gratis. OBS. Jag uppmanar INTE till att avstå från kurs, tvärtom är det tokviktigt att alla lär sig säkerthetsaspekterna, hyfs och hur man går tillväga för att inte skada sig själv, utrustningen eller ännu värre någon badgäst. Sker det så kommer det snart totalförbud på vissa stränder. Vi har tur som än så länge får kita var vi vill, men efter ett par incidenter, bla i Ängelholm och Halmstad, har frågan och förbud tagits upp. Ha det så kul på vattnet eller snön eller isen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kite-surfing
Tillbaka
Topp