Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Kiteboard vs wakeboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WCPE" data-source="post: 624184" data-attributes="member: 104448"><p>Tja Valentin.</p><p></p><p>Det finns ett par klubbar på västkusten. Uddevalla extremsportföreningen kör, NoComply Wakeboard klubb kör men jag vet inte riktigt hur det fungerar där med friare åkning. Har för mig att det finns ytterligare en klubb som inte är kopplad till NoComply men vet inte riktigt hur man kommmer i kontakt med dem. Sen har Tullboden en klubb som ligger nära Smögen (Bohus-malmön). Jag har själv inte prövat kite men wake är grymt skoj.</p><p></p><p>Sen var jag och några polare uppe i norge och prövade på ett kabelsystem för wake, typ som skara sommarland men linan går fram och tillbaka. Man ligger dock på skär i vändningen så man kan åka hur länge som helst. Vi tyckte det var awesome så vi har beställt ett system och tänkte bygga en egen park i ljungskile på västkusten. Flera kitare i andra forum har sagt att kabel påminner (även om det finns stora skillnader) om kite i och med att linan kommer uppifrån och man sätter själv tryck för att poppa. </p><p></p><p>Sen tror jag att kite är riktigt sweet, när man kommer förbi meck med drake, hitta nåt bra ställe osv. En annan fördel med kite är ju att man kan köra på vinterna på isar och liknande. Checka ut lite på surfzone, de har bra forum. Om du få lite bättre koll på kabel, titta gärna förbi wcpe.se </p><p></p><p>Ha det gott</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WCPE, post: 624184, member: 104448"] Tja Valentin. Det finns ett par klubbar på västkusten. Uddevalla extremsportföreningen kör, NoComply Wakeboard klubb kör men jag vet inte riktigt hur det fungerar där med friare åkning. Har för mig att det finns ytterligare en klubb som inte är kopplad till NoComply men vet inte riktigt hur man kommmer i kontakt med dem. Sen har Tullboden en klubb som ligger nära Smögen (Bohus-malmön). Jag har själv inte prövat kite men wake är grymt skoj. Sen var jag och några polare uppe i norge och prövade på ett kabelsystem för wake, typ som skara sommarland men linan går fram och tillbaka. Man ligger dock på skär i vändningen så man kan åka hur länge som helst. Vi tyckte det var awesome så vi har beställt ett system och tänkte bygga en egen park i ljungskile på västkusten. Flera kitare i andra forum har sagt att kabel påminner (även om det finns stora skillnader) om kite i och med att linan kommer uppifrån och man sätter själv tryck för att poppa. Sen tror jag att kite är riktigt sweet, när man kommer förbi meck med drake, hitta nåt bra ställe osv. En annan fördel med kite är ju att man kan köra på vinterna på isar och liknande. Checka ut lite på surfzone, de har bra forum. Om du få lite bättre koll på kabel, titta gärna förbi wcpe.se Ha det gott [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Kiteboard vs wakeboard
Tillbaka
Topp