Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kittelfjället!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Franklin" data-source="post: 520636" data-attributes="member: 92539"><p>Jag satt igår och surfade runt på exakt samma fråga, och jag fick följande info:</p><p></p><p>-planer på en lift ända upp har funnits sen 1978, men gång på gång lagts på is. </p><p>-sommaren 2007 var det ett antal tidningsartiklar om att det äntligen skulle bli en ny lift.</p><p>-inget har börjat byggas än.</p><p>-liften som planeras ska börja skiers right om jan express och gå upp till toppen av sadeln. eventuellt ska den även börja nere i dalen och ha en mellanstation vid trädgränsen, så att den nedre delen kan vara öppen även då det blåser kraftigt. </p><p>-det finns även en vision om en lift från nordsidan (baksidan) av kittelfjäll upp till sadeln, men den ligger troligtvis ännu längre fram i tiden. </p><p></p><p>för att citera en annan forummedlem här på FR så skulle en topplift i kittelfjäll vara den största och mest eftertraktade nyheten på länge, men frågan är om och när den blir av. </p><p>Jag ska dit nu på lördag, kan försöka fråga runt lite på hotellet..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Franklin, post: 520636, member: 92539"] Jag satt igår och surfade runt på exakt samma fråga, och jag fick följande info: -planer på en lift ända upp har funnits sen 1978, men gång på gång lagts på is. -sommaren 2007 var det ett antal tidningsartiklar om att det äntligen skulle bli en ny lift. -inget har börjat byggas än. -liften som planeras ska börja skiers right om jan express och gå upp till toppen av sadeln. eventuellt ska den även börja nere i dalen och ha en mellanstation vid trädgränsen, så att den nedre delen kan vara öppen även då det blåser kraftigt. -det finns även en vision om en lift från nordsidan (baksidan) av kittelfjäll upp till sadeln, men den ligger troligtvis ännu längre fram i tiden. för att citera en annan forummedlem här på FR så skulle en topplift i kittelfjäll vara den största och mest eftertraktade nyheten på länge, men frågan är om och när den blir av. Jag ska dit nu på lördag, kan försöka fråga runt lite på hotellet.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kittelfjället!
Tillbaka
Topp