Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Kläppen, Björnrike eller annat familjevänligt ställe v2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 1020051" data-attributes="member: 88096"><p>Jag gillar Björnrike och har varit där med mina barn som dock är äldre. Bra fallhöjd och bra med backar i olika svårighetsgrad. Om man ska ta upp lite nackdelar utifrån ditt perspektiv så är det kanske att sittliften ligger längst åt ena hållet med maximalt avstånd till hotellet som ligger åt andra hållet. Hotellet ligger också lite högt så det är jobbigt att gå dit om man vill dit på kvällen och bor nedanför. Skidskolan ligger mitt emellan dessa. Så man kan helt enkelt inte bo nära alla dessa goda ting utan det blir ofta lite transportsträckor i backarna. Om man har småbarn kanske det är bäst att bo på hotellet. Då är det ändå nedförsbacke till skidskolan om än med lite stakning. Jag tycker dock att fördelarna överväger och utan att ha åkt i Kläppen borde man ha betydligt mer yta per person att åka i Björnrike och definitivt mer fjällkänsla. Kanske är värt att kolla Ramundberget också - sägs vara bra för barnfamiljer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 1020051, member: 88096"] Jag gillar Björnrike och har varit där med mina barn som dock är äldre. Bra fallhöjd och bra med backar i olika svårighetsgrad. Om man ska ta upp lite nackdelar utifrån ditt perspektiv så är det kanske att sittliften ligger längst åt ena hållet med maximalt avstånd till hotellet som ligger åt andra hållet. Hotellet ligger också lite högt så det är jobbigt att gå dit om man vill dit på kvällen och bor nedanför. Skidskolan ligger mitt emellan dessa. Så man kan helt enkelt inte bo nära alla dessa goda ting utan det blir ofta lite transportsträckor i backarna. Om man har småbarn kanske det är bäst att bo på hotellet. Då är det ändå nedförsbacke till skidskolan om än med lite stakning. Jag tycker dock att fördelarna överväger och utan att ha åkt i Kläppen borde man ha betydligt mer yta per person att åka i Björnrike och definitivt mer fjällkänsla. Kanske är värt att kolla Ramundberget också - sägs vara bra för barnfamiljer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Kläppen, Björnrike eller annat familjevänligt ställe v2
Tillbaka
Topp