Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Klarar man sig i djup lösnö med...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 4292" data-attributes="member: 10565"><p>Jag har 46 i skor och det första problemet var att hitta sköna skor. Åker nu i Airwalk som är sköna men lite för låga i tån.</p><p></p><p>Om fötterna sticker ut kan du skaffa "gas pedals" som är en liten plastbit du sätter längst fram på bindningen så att tårna kommer upp lite. Det hjälper lite grann. Bak brukar det inte vara problem. Bredare bräda är natuligtvis också en lösning.</p><p></p><p>Min senaste bräda är en Highlander alpinbräda som är smalare än det mesta. Då gäller bara att vinkla fram fötterna!!! Inget om du håller på med hopp och trix, men cruisar du med skärande svängar är det bara att vrida fötterna framåt.</p><p></p><p>Problemet med alpinbräda och stora fötter är att det blir problem att hitta tillräckligt stora bindningar! Det blir nog att bygga lite själv, iallafall om man åker med slalompjäxor som verkar vara längre än riktiga hårda snowboardpjäxor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 4292, member: 10565"] Jag har 46 i skor och det första problemet var att hitta sköna skor. Åker nu i Airwalk som är sköna men lite för låga i tån. Om fötterna sticker ut kan du skaffa "gas pedals" som är en liten plastbit du sätter längst fram på bindningen så att tårna kommer upp lite. Det hjälper lite grann. Bak brukar det inte vara problem. Bredare bräda är natuligtvis också en lösning. Min senaste bräda är en Highlander alpinbräda som är smalare än det mesta. Då gäller bara att vinkla fram fötterna!!! Inget om du håller på med hopp och trix, men cruisar du med skärande svängar är det bara att vrida fötterna framåt. Problemet med alpinbräda och stora fötter är att det blir problem att hitta tillräckligt stora bindningar! Det blir nog att bygga lite själv, iallafall om man åker med slalompjäxor som verkar vara längre än riktiga hårda snowboardpjäxor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Klarar man sig i djup lösnö med...
Tillbaka
Topp