Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kliar rejält i köpfingret..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 1022063" data-attributes="member: 29149"><p>Jag kör på en 160 (70kg). Jag har inte behövt kämpa med den alls. Jag har den lite bakmonterad (någon cm tror jag, det är kallt och den står omonterad i garaget...). Jag ville byta ned mig från längre och hårdare för att få en one quiver och jag är nöjd. Jag leker fortfarande med hustruns skate banan ibland men skulle inte tveka att ta Heritagen som endabräda ffa till berg större än fjällen. Puder och stora berg har funkat fint. Nu har jag inte trillat ner för något högre än 5-6m i vintras men det var filbunke. Jag var imponerad över hur bra jag kunde lita på den i "brant som fan och smalare än svängbart", aggressiva korridorer kändes finfint. Dessutom är den lagom pigg och lekig. På det hela taget tycker jag att NS har lyckats med en bra allround med inriktning på OP. Den enda gången som jag skulle vilja ha full rocker och mjukare är när det är platt, men vem vill egentligen åka platt? Lagom platt är dock inget problem.</p><p> Tyvärr har jag inte kunnat jämföra mellan olika NS-brädor men av recensioner att döma så tror jag att Heritage är ganska nära Brando och sanningen är att jag nog skulle köpt en Mullet om den funnits kvar. Jag tror att de båda är sjukt bra AM-OP med BC-jibb och BM-potential så att säga. Raptorn kändes för aggro för mig och det jag läste om Cobra gjorde mig skeptisk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 1022063, member: 29149"] Jag kör på en 160 (70kg). Jag har inte behövt kämpa med den alls. Jag har den lite bakmonterad (någon cm tror jag, det är kallt och den står omonterad i garaget...). Jag ville byta ned mig från längre och hårdare för att få en one quiver och jag är nöjd. Jag leker fortfarande med hustruns skate banan ibland men skulle inte tveka att ta Heritagen som endabräda ffa till berg större än fjällen. Puder och stora berg har funkat fint. Nu har jag inte trillat ner för något högre än 5-6m i vintras men det var filbunke. Jag var imponerad över hur bra jag kunde lita på den i "brant som fan och smalare än svängbart", aggressiva korridorer kändes finfint. Dessutom är den lagom pigg och lekig. På det hela taget tycker jag att NS har lyckats med en bra allround med inriktning på OP. Den enda gången som jag skulle vilja ha full rocker och mjukare är när det är platt, men vem vill egentligen åka platt? Lagom platt är dock inget problem. Tyvärr har jag inte kunnat jämföra mellan olika NS-brädor men av recensioner att döma så tror jag att Heritage är ganska nära Brando och sanningen är att jag nog skulle köpt en Mullet om den funnits kvar. Jag tror att de båda är sjukt bra AM-OP med BC-jibb och BM-potential så att säga. Raptorn kändes för aggro för mig och det jag läste om Cobra gjorde mig skeptisk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kliar rejält i köpfingret..
Tillbaka
Topp