Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klimatperspektiv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1144723" data-attributes="member: 118552"><p>Det var skönt att höra... Allvarligt talat så är jag ingen klimatgynnare direkt, redan i år har jag flugit två gånger, till Innsbruck och Turin. Men för ett antal år sedan så åkte jag tåg till Alperna och det var riktigt angenämt. </p><p>Då gick nämligen ett nattåg från Köpenhamn söderut och man kunde dagen efter gå av i Basel, eller München m. fl. orter. En gång åkte vi hela vägen till Bad Gastein med tåg.</p><p></p><p>Nu är det nattåget nedlagt sedan några år. Det bästa alternativet är nattåget från Hamburg. Men då ska man till Hamburg vilket i praktiken är mycket sämre även om det på papperet kanske inte är så stor skillnad (lite beroende på var man bor). </p><p>Det bästa vi kunde göra vore att lobba för att nattåget från Köpenhamn upptas igen! </p><p>Det gick vid 19-tiden och det var som gjutet att köpa med sig lite smörrebröd och några Carlsberg, kanske det bästa ölet i Köpenhamn, och njuta av det innan läggdags. Vakna sedan 10 gånger under natten och vackla av i Basel med skidor och alt för tågbyte till Chur. Framme på stationen där springa runt och leta efter busstatioen och sedan släpa ombord allt till bussen. Väl framme i Flims gå runt med skidor och väska och leta reda på hotellet och sedan upp i backen halvt medvetslös för en två-timmars åkdag. Det är en riktig alpresa det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1144723, member: 118552"] Det var skönt att höra... Allvarligt talat så är jag ingen klimatgynnare direkt, redan i år har jag flugit två gånger, till Innsbruck och Turin. Men för ett antal år sedan så åkte jag tåg till Alperna och det var riktigt angenämt. Då gick nämligen ett nattåg från Köpenhamn söderut och man kunde dagen efter gå av i Basel, eller München m. fl. orter. En gång åkte vi hela vägen till Bad Gastein med tåg. Nu är det nattåget nedlagt sedan några år. Det bästa alternativet är nattåget från Hamburg. Men då ska man till Hamburg vilket i praktiken är mycket sämre även om det på papperet kanske inte är så stor skillnad (lite beroende på var man bor). Det bästa vi kunde göra vore att lobba för att nattåget från Köpenhamn upptas igen! Det gick vid 19-tiden och det var som gjutet att köpa med sig lite smörrebröd och några Carlsberg, kanske det bästa ölet i Köpenhamn, och njuta av det innan läggdags. Vakna sedan 10 gånger under natten och vackla av i Basel med skidor och alt för tågbyte till Chur. Framme på stationen där springa runt och leta efter busstatioen och sedan släpa ombord allt till bussen. Väl framme i Flims gå runt med skidor och väska och leta reda på hotellet och sedan upp i backen halvt medvetslös för en två-timmars åkdag. Det är en riktig alpresa det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klimatperspektiv
Tillbaka
Topp