Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klimatperspektiv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ella_swan94" data-source="post: 1144752" data-attributes="member: 149089"><p>Om alla utom jag tänker att "det spelar ingen roll vad jag gör, för dom flyger mer ändå" så ja, du har rätt, inget spelar någon roll och inget kommer hända utom att utsläppen fortsätter att öka. Jag förstår att många tänker så, så otroligt bekvämt! Man slipper ju göra något!</p><p></p><p>Desto fler personer som engagerar sig för att minska sina utsläpp, desto mer kommer utsläppen minska (jämfört med om dom inte gjort något utan fortsatt flyga som vanligt). Det är inte svårare än så. Om jag minskar mitt personliga utsläpp med t ex 4 ton ett år för att jag inte flyger, då är det 4 ton mindre utsläppt jämför med om jag hade flugit ändå. Handlar det bara om att jag i hela världen gör en sådan skillnad, ja då är det en fis i rymden. Men det har ändå en stor effekt på mitt personliga avtryck - det som ska ligga under 2 ton för varje människa på jorden. Och desto fler som gör som jag, desto större effekt blir det. Är vi många kan det bli helt avgörande. Häng på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ella_swan94, post: 1144752, member: 149089"] Om alla utom jag tänker att "det spelar ingen roll vad jag gör, för dom flyger mer ändå" så ja, du har rätt, inget spelar någon roll och inget kommer hända utom att utsläppen fortsätter att öka. Jag förstår att många tänker så, så otroligt bekvämt! Man slipper ju göra något! Desto fler personer som engagerar sig för att minska sina utsläpp, desto mer kommer utsläppen minska (jämfört med om dom inte gjort något utan fortsatt flyga som vanligt). Det är inte svårare än så. Om jag minskar mitt personliga utsläpp med t ex 4 ton ett år för att jag inte flyger, då är det 4 ton mindre utsläppt jämför med om jag hade flugit ändå. Handlar det bara om att jag i hela världen gör en sådan skillnad, ja då är det en fis i rymden. Men det har ändå en stor effekt på mitt personliga avtryck - det som ska ligga under 2 ton för varje människa på jorden. Och desto fler som gör som jag, desto större effekt blir det. Är vi många kan det bli helt avgörande. Häng på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klimatperspektiv
Tillbaka
Topp