Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Klippa i innerskon p.g.a lång stortå?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 399402" data-attributes="member: 32948"><p>Klipp naglarna oftare och köp tunnare sockar? </p><p>Har du en formgjuten sula? En sådan brukar dra foten några mm. </p><p>Har du ingen sådan sula bör du springa till närmaste erkända alpinbutik och fråga efter en conform'able-sula. </p><p></p><p>I annat fall: kan man inte lösa det med att öka volymen vid tådelen av pjäxan tror du? Funderar på om man inte skulle kunna trycka skalet (hos en bootfitter) så långt fram det bara går. Jag förstår ju att det är LÄNGDEN som är problemet och inte bredden, men det kan kanske funka om tårna får lite mer volym... </p><p></p><p>Att klippa i innerskon ser jag som sista utvägen. Men visst, det kan funka. jag hade klippt till nån liten tygbit framför tån och limmat dit den med t.ex. LiquiSole, så tårna slipper fasta i silvertejpen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 399402, member: 32948"] Klipp naglarna oftare och köp tunnare sockar? Har du en formgjuten sula? En sådan brukar dra foten några mm. Har du ingen sådan sula bör du springa till närmaste erkända alpinbutik och fråga efter en conform'able-sula. I annat fall: kan man inte lösa det med att öka volymen vid tådelen av pjäxan tror du? Funderar på om man inte skulle kunna trycka skalet (hos en bootfitter) så långt fram det bara går. Jag förstår ju att det är LÄNGDEN som är problemet och inte bredden, men det kan kanske funka om tårna får lite mer volym... Att klippa i innerskon ser jag som sista utvägen. Men visst, det kan funka. jag hade klippt till nån liten tygbit framför tån och limmat dit den med t.ex. LiquiSole, så tårna slipper fasta i silvertejpen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Klippa i innerskon p.g.a lång stortå?
Tillbaka
Topp