Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camaro" data-source="post: 14192" data-attributes="member: 16326"><p>Okej, jag kanske är helt bakom flötet här.</p><p></p><p>Men jag trodde att liftanläggningens uppgift var att se till att folk </p><p>inte överhuvudtaget åkte i lavinfarliga områden. Detta genom </p><p>varningar, sprängning, avspärrningar och framför allt information.</p><p></p><p>Att godtyckligt bestraffa slumpmässigt utvalda skidåkare för att </p><p>dom har åkt lift upp på berget och sedan åkt offpist ner känns som </p><p>ett rejält övertramp. Dessutom tror jag att det är olagligt. </p><p>Liftbolaget får inte klippa i kort förrän dom har bevisat att ett brott </p><p>mot anläggningens regler har skett.</p><p></p><p>Här fanns inga avspärrningar uppsatta. Hur ska folk veta att just </p><p>den här gången får man ett klipp i liftkortet om dom åker utanför </p><p>pisterna? Är det för att det var lavinrisk fyra? Då får man </p><p>automatiskt inte åka offpist?</p><p></p><p>Det är som om snuten glömde sätta upp hastighetsskyltar på </p><p>E4:an, och sedan ställde sig efter ett extra brett vägparti och </p><p>bötfällde alla bilister som råkade passera med motiveringen att </p><p>dom "antagligen" kört för fort.</p><p></p><p>Men skit samma, jag vet bara att det finns inte en chans i helvetet </p><p>att jag hade halat upp liftkortet för klippning om jag inte trampat </p><p>över någon avspärrning eller brutit mot någon uttalad regel.</p><p></p><p><a href="http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=22241&avdelning_1=101&" target="_blank">http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=22241&avdelning_1=101&</a></p><p>avdelning_2=101</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camaro, post: 14192, member: 16326"] Okej, jag kanske är helt bakom flötet här. Men jag trodde att liftanläggningens uppgift var att se till att folk inte överhuvudtaget åkte i lavinfarliga områden. Detta genom varningar, sprängning, avspärrningar och framför allt information. Att godtyckligt bestraffa slumpmässigt utvalda skidåkare för att dom har åkt lift upp på berget och sedan åkt offpist ner känns som ett rejält övertramp. Dessutom tror jag att det är olagligt. Liftbolaget får inte klippa i kort förrän dom har bevisat att ett brott mot anläggningens regler har skett. Här fanns inga avspärrningar uppsatta. Hur ska folk veta att just den här gången får man ett klipp i liftkortet om dom åker utanför pisterna? Är det för att det var lavinrisk fyra? Då får man automatiskt inte åka offpist? Det är som om snuten glömde sätta upp hastighetsskyltar på E4:an, och sedan ställde sig efter ett extra brett vägparti och bötfällde alla bilister som råkade passera med motiveringen att dom "antagligen" kört för fort. Men skit samma, jag vet bara att det finns inte en chans i helvetet att jag hade halat upp liftkortet för klippning om jag inte trampat över någon avspärrning eller brutit mot någon uttalad regel. [URL]http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=22241&avdelning_1=101&[/URL] avdelning_2=101 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp