Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 14207" data-attributes="member: 13863"><p>Efter att ha läst artiklen inser jag precis som JCM m.fl. att det i första hand inte är fråga om att skydda de stackars förvirrade skidåkarna utan om den traditionella massmediala kuppen inför sportlovet.</p><p></p><p>Av någon anledning som uppenbart inte bara har med väder och vind att göra rapporteras varje år stor lavinfara i Sälen och Åre i slutet av januari. I veckan gick det att läsa om den stora lavinfaran i Hundfjället i FK. Och om jag inte tar helt fel kommer det att rapporteras laviner både från Sälen och Åre inom den närmaste veckan.</p><p></p><p>Varför detta då undrar ni. Jo när snötillgången varit dålig finna risken att sportlovsresenärerna bokar av sina stugor i sista stund. Det gäller då för anläggningarna att verkligen genom massmedia understryka vilka enorma mängder snö som finns på platsen. Och hur gör man då detta allra bäst?... Jo genom att bjuda in massmedia till lavinparty!</p><p></p><p>Egentligen hoppas jag att jag har fel, men visst verkar det något underligt att lavinerna varje år börjar rulla just vecka 5.</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p><p></p><p>PS! Lavinvarningarna skall respekteras, ingen tvekan om detta! Det som stör mig är att man gör det hela till ett stort massmedialt nummer! DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 14207, member: 13863"] Efter att ha läst artiklen inser jag precis som JCM m.fl. att det i första hand inte är fråga om att skydda de stackars förvirrade skidåkarna utan om den traditionella massmediala kuppen inför sportlovet. Av någon anledning som uppenbart inte bara har med väder och vind att göra rapporteras varje år stor lavinfara i Sälen och Åre i slutet av januari. I veckan gick det att läsa om den stora lavinfaran i Hundfjället i FK. Och om jag inte tar helt fel kommer det att rapporteras laviner både från Sälen och Åre inom den närmaste veckan. Varför detta då undrar ni. Jo när snötillgången varit dålig finna risken att sportlovsresenärerna bokar av sina stugor i sista stund. Det gäller då för anläggningarna att verkligen genom massmedia understryka vilka enorma mängder snö som finns på platsen. Och hur gör man då detta allra bäst?... Jo genom att bjuda in massmedia till lavinparty! Egentligen hoppas jag att jag har fel, men visst verkar det något underligt att lavinerna varje år börjar rulla just vecka 5. That´s all kids! / MM PS! Lavinvarningarna skall respekteras, ingen tvekan om detta! Det som stör mig är att man gör det hela till ett stort massmedialt nummer! DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp