Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bad_as_skier" data-source="post: 14208"><p>Jag var själv en av dom som fick sitt kort vingklippt. Jag åkte inte i något lavinfarligt område, jag korsade inget avspärrningsrep och jag ignorerade INTE någon skylt med uppmaning om extrem lavinfara. Ser någon problemet... Det är ingen överdrift att påstå att Åreliftarna är "ute och cyklar" i det här ärendet. Själv reser jag jorden runt för att besöka olika skidorter. Jag är ingen funcarver som ligger och letar det perfekta skäret utan åker uteslutande offpist. Vart jag än styrt mina skidspetsar så, oberoende av världsdel, har det alltid funnits ett system för offpistkontroll som fungerat. På samtliga ställen arbetar man i förebyggnade syften där man ser till att sådana här situationer inte kan uppstå. Åreliftarna skulle behöva svälja lite stolthet och ta kontakt med dom som kan berget bäst - inte nån pistör som sitter på skotern dagarna i ända utan istället de skibums som tillbringar mer än 100 dagar om året utanför Åreliftarnas SÅ KALLADE avspärrningar och komma fram till en lösning. När ska åreliftarna inse att en stor del av deras gäster även gillar bra offpiståkning i fantastisk snö.............</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bad_as_skier, post: 14208"] Jag var själv en av dom som fick sitt kort vingklippt. Jag åkte inte i något lavinfarligt område, jag korsade inget avspärrningsrep och jag ignorerade INTE någon skylt med uppmaning om extrem lavinfara. Ser någon problemet... Det är ingen överdrift att påstå att Åreliftarna är "ute och cyklar" i det här ärendet. Själv reser jag jorden runt för att besöka olika skidorter. Jag är ingen funcarver som ligger och letar det perfekta skäret utan åker uteslutande offpist. Vart jag än styrt mina skidspetsar så, oberoende av världsdel, har det alltid funnits ett system för offpistkontroll som fungerat. På samtliga ställen arbetar man i förebyggnade syften där man ser till att sådana här situationer inte kan uppstå. Åreliftarna skulle behöva svälja lite stolthet och ta kontakt med dom som kan berget bäst - inte nån pistör som sitter på skotern dagarna i ända utan istället de skibums som tillbringar mer än 100 dagar om året utanför Åreliftarnas SÅ KALLADE avspärrningar och komma fram till en lösning. När ska åreliftarna inse att en stor del av deras gäster även gillar bra offpiståkning i fantastisk snö............. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp