Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spOnkan" data-source="post: 14211" data-attributes="member: 13011"><p>Vafalls? Detta är upprörande!</p><p></p><p>Vad jag har förstått av inläggen stod Åres liftpersonal vid Susabäcken och godtyckligt klippte liftkort i veckan. Detta är om något ett hot mot rättsäkerheten. Lavinrisk 4 innebär inte på något sätt att det är förbjudet att åka offpist, men att man bör vara extremt uppmärksam på vad det är man åker på. Och om jag hade trillat ner från pisten innan bron och kravlat mig upp på samma ställe där "outpistarna" kommer, hade mitt liftkort även då blivit klippt? </p><p></p><p>Upprörande!</p><p></p><p>Ett bra exempel på hur Storebrorssverige hanterar liknande situationer. Istället för att lite på att varje människa är förnuftig nog att fatta sina egna val, och straffa de som verkligen beter sig fel, utövas istället kollektiv bestraffning. En handlingen som är förbjuden enligt svensk rättspraxis. Om jag åkte ner för ravinen på ett säkert sätt, vidtog de extra försiktighetsåtgärder man skulle pga av den höga lavinrisken och inte utgjorde någon fara för någon annan, ska jag ändå bestraffas?</p><p></p><p>Paralleller kan dras till de tre svenskar i föreningen Al Barakaatsom har fått sina tillgångar godtyckligt frysta enbart grundade på misstankar och världens knäböjning inför Bush. Rättegång? Nej, Rättshaveri! </p><p></p><p></p><p>Nog om det. Jag fastnade för ett uttalande här ovanför:</p><p></p><p>"att starta en lavin som tar ett liv i så fall är dråp snarare än vållande av annans död."</p><p></p><p>Detta påstående visar på mycket elementära kunskaper i juridik. Tycker du att dråp ska utdömas vid bilolyckor också? Bilolyckor är en av de vanligaste onaturliga dödsorsakerna i Sverige och antagligen det farligaste du kommer att göra i ditt liv. Med hårdare bestraffning kommer vi åt det....eller inte. Uppsåt är nyckelordet.</p><p></p><p></p><p>Konspirationsteorin som ni behandlar tidigare är även den intressant. Det stämmer mycket bra att det alltid trillar in lavinrapporter runt v. 5, trots att det inte rapporteras några större mängder snö. Hmm, Hmm, och åter hmm. Vem skriver första artikeln på DN debatt?</p><p></p><p>>> RR <<</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spOnkan, post: 14211, member: 13011"] Vafalls? Detta är upprörande! Vad jag har förstått av inläggen stod Åres liftpersonal vid Susabäcken och godtyckligt klippte liftkort i veckan. Detta är om något ett hot mot rättsäkerheten. Lavinrisk 4 innebär inte på något sätt att det är förbjudet att åka offpist, men att man bör vara extremt uppmärksam på vad det är man åker på. Och om jag hade trillat ner från pisten innan bron och kravlat mig upp på samma ställe där "outpistarna" kommer, hade mitt liftkort även då blivit klippt? Upprörande! Ett bra exempel på hur Storebrorssverige hanterar liknande situationer. Istället för att lite på att varje människa är förnuftig nog att fatta sina egna val, och straffa de som verkligen beter sig fel, utövas istället kollektiv bestraffning. En handlingen som är förbjuden enligt svensk rättspraxis. Om jag åkte ner för ravinen på ett säkert sätt, vidtog de extra försiktighetsåtgärder man skulle pga av den höga lavinrisken och inte utgjorde någon fara för någon annan, ska jag ändå bestraffas? Paralleller kan dras till de tre svenskar i föreningen Al Barakaatsom har fått sina tillgångar godtyckligt frysta enbart grundade på misstankar och världens knäböjning inför Bush. Rättegång? Nej, Rättshaveri! Nog om det. Jag fastnade för ett uttalande här ovanför: "att starta en lavin som tar ett liv i så fall är dråp snarare än vållande av annans död." Detta påstående visar på mycket elementära kunskaper i juridik. Tycker du att dråp ska utdömas vid bilolyckor också? Bilolyckor är en av de vanligaste onaturliga dödsorsakerna i Sverige och antagligen det farligaste du kommer att göra i ditt liv. Med hårdare bestraffning kommer vi åt det....eller inte. Uppsåt är nyckelordet. Konspirationsteorin som ni behandlar tidigare är även den intressant. Det stämmer mycket bra att det alltid trillar in lavinrapporter runt v. 5, trots att det inte rapporteras några större mängder snö. Hmm, Hmm, och åter hmm. Vem skriver första artikeln på DN debatt? >> RR << [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp