Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="m_a_o" data-source="post: 14234" data-attributes="member: 16189"><p>Du kommer ihåg nästan helt rätt Smurfen</p><p></p><p>Skyltarna säger att man ska åka med eftertanke inte med omtanke. Men dom är aldrig blinkande, de blinkande skyltarna sitter på lifthusen och aktiveras från lavinfara fyra och uppåt.</p><p></p><p>Åk med omtanke förresten, vore inte det en jäkligt skön skylt att sätta upp lite här och var i systemet.</p><p></p><p>Skyltarna i området ser likadana ut året om. Rätt kul att komma förbi dom när man är ute och cyklar på sommaren, alltid en källa till lite dagdrömmeri om puder när solen steker och leran sprutar.</p><p></p><p>Det har alltså inte, mig veterligt, förekommit någon form av utökad varning på berget den här vintern.</p><p>Andra år har jag sett utökade avspärrningar t.ex ovanför östra och lillskutan men inget i år. Vet inte vad det beror på men jag har en svag mistanke om att det beror på att de några av de bästa och mest intresserade pistörerna i Åre har slutat.</p><p></p><p>Slutligen Elisabeth tyckar jag att det verkar vara Å.R.E som står för de dimmiga begreppen. Vad jag vet stod inte JCM nedanför susabäcken och höll kvar folk och hotade med allehanda straff om dom inte halade fram liftkorten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="m_a_o, post: 14234, member: 16189"] Du kommer ihåg nästan helt rätt Smurfen Skyltarna säger att man ska åka med eftertanke inte med omtanke. Men dom är aldrig blinkande, de blinkande skyltarna sitter på lifthusen och aktiveras från lavinfara fyra och uppåt. Åk med omtanke förresten, vore inte det en jäkligt skön skylt att sätta upp lite här och var i systemet. Skyltarna i området ser likadana ut året om. Rätt kul att komma förbi dom när man är ute och cyklar på sommaren, alltid en källa till lite dagdrömmeri om puder när solen steker och leran sprutar. Det har alltså inte, mig veterligt, förekommit någon form av utökad varning på berget den här vintern. Andra år har jag sett utökade avspärrningar t.ex ovanför östra och lillskutan men inget i år. Vet inte vad det beror på men jag har en svag mistanke om att det beror på att de några av de bästa och mest intresserade pistörerna i Åre har slutat. Slutligen Elisabeth tyckar jag att det verkar vara Å.R.E som står för de dimmiga begreppen. Vad jag vet stod inte JCM nedanför susabäcken och höll kvar folk och hotade med allehanda straff om dom inte halade fram liftkorten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp