Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="m_a_o" data-source="post: 14239" data-attributes="member: 16189"><p>Elisabeth</p><p></p><p>Du lyckas som tidigare undgå kärnpunkten i de tidigare införda inläggen och fokusera på bisaker. Kritiken mot Å.R.E (och i förlängningen din rapportering från incidenten) gäller förvisso även anläggningens förmedlande av gällande regler och markering av lavinfaran, men kärnfrågan är huruvida de hanterar en uppkommen situation på ett korrekt och konstruktivt sätt.</p><p>Om du tar och läser igenom tidigare publicerade inlägg i den här tråden kommer du se vad jag menar. Jag ger några kortfattade ledtrådar:</p><p></p><p>- Värnar Å.R.E på bästa sätt om sin gästers säkerhet och sin produkt genom att stå nedanför farozonerna och bestraffa eller ovanför och varna/utbilda?</p><p>- Är det korrekt att summariskt bestraffa personer som passerar en given plats utan möjlighet att avgöra eventuell oaktsamhet?</p><p>- Har pistörerna rätt att stoppa, handgripligen kvarhålla och avkräva någon som helst form av handling från personer som passerar en given plats?</p><p>- Har Å.R.E på ett tillräckligt sätt informerat sina betalande gäster om vilka faror åkning på vissa delar av berget utgör?</p><p>- Har media rapporterat på ett objektivt och välinformerat sätt?</p><p></p><p>Och som avslutning vill jag säga att det ÄR en rättighet att få åka i susabäcken. På samma sätt som det är en SKYLDIGHET att göra det med omdömme, kunskap, insikt och respekt. Men det är framför allt ett privilegium att få göra det med glädje och i frihet, skyddad av allemansrätten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="m_a_o, post: 14239, member: 16189"] Elisabeth Du lyckas som tidigare undgå kärnpunkten i de tidigare införda inläggen och fokusera på bisaker. Kritiken mot Å.R.E (och i förlängningen din rapportering från incidenten) gäller förvisso även anläggningens förmedlande av gällande regler och markering av lavinfaran, men kärnfrågan är huruvida de hanterar en uppkommen situation på ett korrekt och konstruktivt sätt. Om du tar och läser igenom tidigare publicerade inlägg i den här tråden kommer du se vad jag menar. Jag ger några kortfattade ledtrådar: - Värnar Å.R.E på bästa sätt om sin gästers säkerhet och sin produkt genom att stå nedanför farozonerna och bestraffa eller ovanför och varna/utbilda? - Är det korrekt att summariskt bestraffa personer som passerar en given plats utan möjlighet att avgöra eventuell oaktsamhet? - Har pistörerna rätt att stoppa, handgripligen kvarhålla och avkräva någon som helst form av handling från personer som passerar en given plats? - Har Å.R.E på ett tillräckligt sätt informerat sina betalande gäster om vilka faror åkning på vissa delar av berget utgör? - Har media rapporterat på ett objektivt och välinformerat sätt? Och som avslutning vill jag säga att det ÄR en rättighet att få åka i susabäcken. På samma sätt som det är en SKYLDIGHET att göra det med omdömme, kunskap, insikt och respekt. Men det är framför allt ett privilegium att få göra det med glädje och i frihet, skyddad av allemansrätten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp