Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 14245" data-attributes="member: 14197"><p>Hej Gunnar faktiskt lika kloka ord emellanåt. MEN, tror inte det handlar om rätten att riskera eget och andras liv utan rätten till att ta ansvar för sina egna handlingar. Dessutom handlar det om vissa andras (läs ÅL) orätt att begå lagbrott.</p><p></p><p>Om nu "disciplinen och kunskapen bland många" har sjunkit radikalt vad tror du det beror på? Det är ju en av de två kärnorna i denna thread (vid sidan av ÅL:s personals möjliga lagbrott); felaktig information på skidort i Sverige understött av felaktig information i massmedia ger att när du själv eller dina vänner hamnar på plats i Åre finner ni ju att det som sägs är helt ovidkommande och till slut finns ingen form av respekt kvar för vad som sägs eller för avspärrninger. När dessa tankar cementerats är du livsfarlig för dig själv och andra på orter i exempelvis alperna där lavinvarningar och avspärrningar faktiskt är på riktigt. Felaktig information, skrämsel taktik och lögner fungerar inte på större delen av den tänkande befolkningen.</p><p></p><p>Att Årevisionen sedan hamnar i ett etiskt och moraliskt dilemma eftersom de ägs av samma storkapitalistiska Pomperipossa som ÅL är ju intrikat. Dock tror jag inte på att alla människor är så dumma att de gör allt de ser på TV - jag såg "Mördartomaterna anfaller 3" igår, men jag trodde faktiskt inte mördartomater skulle anfalla mig på spårvagnen på väg till varvet idag. Det mänskliga psyket är kapabelt att ta in fler intryck är Årevisionens propaganda faktiskt.</p><p></p><p>Och givetvis spårar debatten ur - det är ju nästan det festligaste med sådana här debatter; frågan blir ungefär "hur kommer denna att spåra då?"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 14245, member: 14197"] Hej Gunnar faktiskt lika kloka ord emellanåt. MEN, tror inte det handlar om rätten att riskera eget och andras liv utan rätten till att ta ansvar för sina egna handlingar. Dessutom handlar det om vissa andras (läs ÅL) orätt att begå lagbrott. Om nu "disciplinen och kunskapen bland många" har sjunkit radikalt vad tror du det beror på? Det är ju en av de två kärnorna i denna thread (vid sidan av ÅL:s personals möjliga lagbrott); felaktig information på skidort i Sverige understött av felaktig information i massmedia ger att när du själv eller dina vänner hamnar på plats i Åre finner ni ju att det som sägs är helt ovidkommande och till slut finns ingen form av respekt kvar för vad som sägs eller för avspärrninger. När dessa tankar cementerats är du livsfarlig för dig själv och andra på orter i exempelvis alperna där lavinvarningar och avspärrningar faktiskt är på riktigt. Felaktig information, skrämsel taktik och lögner fungerar inte på större delen av den tänkande befolkningen. Att Årevisionen sedan hamnar i ett etiskt och moraliskt dilemma eftersom de ägs av samma storkapitalistiska Pomperipossa som ÅL är ju intrikat. Dock tror jag inte på att alla människor är så dumma att de gör allt de ser på TV - jag såg "Mördartomaterna anfaller 3" igår, men jag trodde faktiskt inte mördartomater skulle anfalla mig på spårvagnen på väg till varvet idag. Det mänskliga psyket är kapabelt att ta in fler intryck är Årevisionens propaganda faktiskt. Och givetvis spårar debatten ur - det är ju nästan det festligaste med sådana här debatter; frågan blir ungefär "hur kommer denna att spåra då?" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp