Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 14248" data-attributes="member: 14483"><p>Gunnar du är en klok man. Men jag förstår inte riktigt var din uppfattning skiljer sig från den övriga skaran debattörer. Med vissa undantag för murveln. Som fafner noga beskriver så finns det skidanläggningar som jobbar lite mer förebyggande vilket svenska anläggningar kan ta efter. Nu skall vi ju inte överdriva lavinfaran på svenska berg vilket så ofta görs. Man skall ju inte ropa ”vargen kommer” i onödan!</p><p></p><p>Nu till något mycket allvarligare. Grabbarna som åkte bräda utsatte dig för fara men det är ju en bagatell i jämförelse med att de snodde din repa. </p><p>Som jag begrep av din text så stod du redan i insteget då lirarna trängde sig förbi. </p><p></p><p>Har du ingen ryggrad? Vilken frökenskola har du närvarat vid. Jag har några häftiga träningstips till kommande säsong som jag tycker att du borde pröva. </p><p>Läs mitt råd <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=1795" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=1795</a></p><p></p><p>Själv har jag tack vare denna livsstil så lynnigt temperament att gud själv är tvungen att kliva ned från himlen för att hindra mig. Vi utnyttjare av stighudar blir ofta förväxlade med frilufsnissar, pingstvänner och ”vänder-andra-sidan-till-människor” och din klena insats vid detta tillfälle understryker ju denna tes. </p><p></p><p>Vad har du med dig i ryggsäcken! Kasta ut liggunderlaget, kåsan och ostmackan. Tag i stället med en go fjäderbatong á polisens och om du är lite räkigt byggd så packa med hunden. </p><p>Var ynglingarna kommentar: - ska du skita i. . Bara där har du ju tusen anledningar att stämma i bäcken. Hur många var dom? Allt under 20 stycken är oacceptabelt. Är du akademiker? Ingen riktig arbetare hade tagit den kommentaren. Vem var din stridsparskamrat vid denna tripp, Mark Levengood? </p><p></p><p>Som du ser så har jag många frågor som du kan svara på när vi möts på gymmet eller i dojjon. Tag med en laddning magnesium så tar jag med lyftarbältet och knälindorna.. </p><p></p><p></p><p>Mes; din sämste vän när det smäller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 14248, member: 14483"] Gunnar du är en klok man. Men jag förstår inte riktigt var din uppfattning skiljer sig från den övriga skaran debattörer. Med vissa undantag för murveln. Som fafner noga beskriver så finns det skidanläggningar som jobbar lite mer förebyggande vilket svenska anläggningar kan ta efter. Nu skall vi ju inte överdriva lavinfaran på svenska berg vilket så ofta görs. Man skall ju inte ropa ”vargen kommer” i onödan! Nu till något mycket allvarligare. Grabbarna som åkte bräda utsatte dig för fara men det är ju en bagatell i jämförelse med att de snodde din repa. Som jag begrep av din text så stod du redan i insteget då lirarna trängde sig förbi. Har du ingen ryggrad? Vilken frökenskola har du närvarat vid. Jag har några häftiga träningstips till kommande säsong som jag tycker att du borde pröva. Läs mitt råd [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=1795[/URL] Själv har jag tack vare denna livsstil så lynnigt temperament att gud själv är tvungen att kliva ned från himlen för att hindra mig. Vi utnyttjare av stighudar blir ofta förväxlade med frilufsnissar, pingstvänner och ”vänder-andra-sidan-till-människor” och din klena insats vid detta tillfälle understryker ju denna tes. Vad har du med dig i ryggsäcken! Kasta ut liggunderlaget, kåsan och ostmackan. Tag i stället med en go fjäderbatong á polisens och om du är lite räkigt byggd så packa med hunden. Var ynglingarna kommentar: - ska du skita i. . Bara där har du ju tusen anledningar att stämma i bäcken. Hur många var dom? Allt under 20 stycken är oacceptabelt. Är du akademiker? Ingen riktig arbetare hade tagit den kommentaren. Vem var din stridsparskamrat vid denna tripp, Mark Levengood? Som du ser så har jag många frågor som du kan svara på när vi möts på gymmet eller i dojjon. Tag med en laddning magnesium så tar jag med lyftarbältet och knälindorna.. Mes; din sämste vän när det smäller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp