Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 14256" data-attributes="member: 13851"><p>Till dej Mes.</p><p>Skojar du eller vad är du ute efter?</p><p>Med ditt svar förstår ju envar att Åreskutans topografi inte ingick i din geografilektion.</p><p>Om man som vi befann oss nedanför Lillskutans hängdriva på traversen tillbaka till Sadeln kan för f-n inte den som står på drivan långt ovanför oss ha snott min repa, som du uttrycker dej.</p><p>Vi hade redan grort första spår med med en annan och betydligt säkrare linje.</p><p>Att dom utsatte mej för fara skulle det vara en bagatell?</p><p>Men jag hade förmodligen hunnit undan om det släppt, men den första snowboardåkaren som låg när hans "dödspolare" samtidigt hoppade över kanten hade ju blivit första offret om tur varit otur.</p><p>Hajar du ????</p><p>Vad jag hade i ryggan? Ostmackan var uppäten men kvar var spade o sond så hade det behövts hade vi börjat gräva efter ev. överlevande. Beeps hade vi också om det fanns någon sändare att söka efter.</p><p>Mellan raderna ser jag din antydan att vi borde uppfostrat dom handgripligt. Vad skulle det tjänat till???</p><p>Det går inte att banka vett i okunnigt folk.</p><p></p><p>För övrigt beskrivs åket dom utförde i Magasin Åre som delas ut gratis till alla. Med stor text står det ... Eller så känner ni er som Glenn Plake och hoppar från drivan ner i den brantaste delen bara för att ha något att toppa samtalet med när ni väl befinner på afterskin... Om dom kommer till afrerskin ja. I samma artikel beskrivs även Blåsten med sina 50 graders lutning som bäst med 50 cm nysnö. Framhejade av den artikeln lär det bli fler okunniga i halsbrytande situiationer på berget.</p><p>Vad säger liftbolaget om det för dom ligger väl bakom skriften.</p><p>I sin iver att marknadsföra Åre som jämnbördigt med Alperna har någon gjort självmål.</p><p></p><p>Medan jag ändå är igång.</p><p>Camaro du har ju skrivargåva. Skriv ett folklustspel att framföras på torget vid festligheterna i påsk Jag lovar att stå först i åskådarledet.</p><p></p><p>Du undrar vad som händer om hängbrallor med kruka och bakåframskidor kommer till Alperna. Dina egna ord.</p><p>Tyvärr är dom redan där. Fenomenet är inte bara Svenskt. Ungdomskulturen går och skall naturligtvis inte stoppas. Det gäller bara att finna lösningar på säkerheten så dom överlever till dom skaffat sej nödig erfarenhet. Det var där min ide om gratis undervisning kom in. </p><p>Jag har förträngt, fast vid såna här tillfällen kommer jag ihåg vilken tur man haft som överlevt ungdomens galenskaper.</p><p>Tjena</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 14256, member: 13851"] Till dej Mes. Skojar du eller vad är du ute efter? Med ditt svar förstår ju envar att Åreskutans topografi inte ingick i din geografilektion. Om man som vi befann oss nedanför Lillskutans hängdriva på traversen tillbaka till Sadeln kan för f-n inte den som står på drivan långt ovanför oss ha snott min repa, som du uttrycker dej. Vi hade redan grort första spår med med en annan och betydligt säkrare linje. Att dom utsatte mej för fara skulle det vara en bagatell? Men jag hade förmodligen hunnit undan om det släppt, men den första snowboardåkaren som låg när hans "dödspolare" samtidigt hoppade över kanten hade ju blivit första offret om tur varit otur. Hajar du ???? Vad jag hade i ryggan? Ostmackan var uppäten men kvar var spade o sond så hade det behövts hade vi börjat gräva efter ev. överlevande. Beeps hade vi också om det fanns någon sändare att söka efter. Mellan raderna ser jag din antydan att vi borde uppfostrat dom handgripligt. Vad skulle det tjänat till??? Det går inte att banka vett i okunnigt folk. För övrigt beskrivs åket dom utförde i Magasin Åre som delas ut gratis till alla. Med stor text står det ... Eller så känner ni er som Glenn Plake och hoppar från drivan ner i den brantaste delen bara för att ha något att toppa samtalet med när ni väl befinner på afterskin... Om dom kommer till afrerskin ja. I samma artikel beskrivs även Blåsten med sina 50 graders lutning som bäst med 50 cm nysnö. Framhejade av den artikeln lär det bli fler okunniga i halsbrytande situiationer på berget. Vad säger liftbolaget om det för dom ligger väl bakom skriften. I sin iver att marknadsföra Åre som jämnbördigt med Alperna har någon gjort självmål. Medan jag ändå är igång. Camaro du har ju skrivargåva. Skriv ett folklustspel att framföras på torget vid festligheterna i påsk Jag lovar att stå först i åskådarledet. Du undrar vad som händer om hängbrallor med kruka och bakåframskidor kommer till Alperna. Dina egna ord. Tyvärr är dom redan där. Fenomenet är inte bara Svenskt. Ungdomskulturen går och skall naturligtvis inte stoppas. Det gäller bara att finna lösningar på säkerheten så dom överlever till dom skaffat sej nödig erfarenhet. Det var där min ide om gratis undervisning kom in. Jag har förträngt, fast vid såna här tillfällen kommer jag ihåg vilken tur man haft som överlevt ungdomens galenskaper. Tjena [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp