Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camaro" data-source="post: 14257" data-attributes="member: 16326"><p>Jag är ledsen Gunnar, men du ältar. Jag förstår inte riktigt vad du </p><p>har för poäng som inte redan har kommit fram i den här länken </p><p>tidigare.</p><p></p><p>Jag vet att det finns blåbär i Alperna. Jag behöver bara titta ut </p><p>genom fönstret på mitt svinaktigt dyra chalet för att se dom.</p><p>Skidtidningar har i alla tider skrivit om lössnöåkning, liksom </p><p>liftanläggningarna har lockat med puderbilder i sin reklam. </p><p>Dessutom har väl varken Åka Skidor eller Åre Magasin såvitt jag vet </p><p>något med Åre AB att göra? Många på den här listan har nog </p><p>utsatts för dödsfara av tredje person mer än en gång så din </p><p>incident i Åre är på inget sätt unik (men bör absolut inte förringas).</p><p></p><p>Så vart vill du komma? </p><p></p><p>Vi har kommit fram till att det är information och dialog som </p><p>saknas. Att liftanläggningarna måste ta ansvar men på ett annat </p><p>sätt än nu. Att varje individ dessutom har ett eget ansvar. </p><p></p><p>Men poängen är fortfarande, att hur dumma i huvudet dom som </p><p>åkte i Östra än var (inte särskilt kan jag tala om, men vi låtsas att </p><p>dom var riktiga muppar) så är det inte rätt av anläggningen att </p><p>bestraffa istället för att informera. Det kan dessutom var så att </p><p>anläggningen bröt mot lagen i sin iver att statuera exempel. När </p><p>sedan den "fria" pressen rapporterar om saken gör dom det </p><p>ensidigt. </p><p></p><p>Jag vill inte åka skidor i ett land där sånt äger rum. Kalla mig röd, </p><p>men jag vill inte ens bo i ett land där sånt äger rum.</p><p></p><p>Lustspelet är på gång, tyvärr kommer det att utspelas på ett torg i </p><p>Schweiz istället. Men Åre brukar ju vara heta på att smälla upp </p><p>Jumbotroner på varenda hustak, så vi kanske kan fixa en </p><p>direktsändning?</p><p></p><p>No hard feelings Gunnar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camaro, post: 14257, member: 16326"] Jag är ledsen Gunnar, men du ältar. Jag förstår inte riktigt vad du har för poäng som inte redan har kommit fram i den här länken tidigare. Jag vet att det finns blåbär i Alperna. Jag behöver bara titta ut genom fönstret på mitt svinaktigt dyra chalet för att se dom. Skidtidningar har i alla tider skrivit om lössnöåkning, liksom liftanläggningarna har lockat med puderbilder i sin reklam. Dessutom har väl varken Åka Skidor eller Åre Magasin såvitt jag vet något med Åre AB att göra? Många på den här listan har nog utsatts för dödsfara av tredje person mer än en gång så din incident i Åre är på inget sätt unik (men bör absolut inte förringas). Så vart vill du komma? Vi har kommit fram till att det är information och dialog som saknas. Att liftanläggningarna måste ta ansvar men på ett annat sätt än nu. Att varje individ dessutom har ett eget ansvar. Men poängen är fortfarande, att hur dumma i huvudet dom som åkte i Östra än var (inte särskilt kan jag tala om, men vi låtsas att dom var riktiga muppar) så är det inte rätt av anläggningen att bestraffa istället för att informera. Det kan dessutom var så att anläggningen bröt mot lagen i sin iver att statuera exempel. När sedan den "fria" pressen rapporterar om saken gör dom det ensidigt. Jag vill inte åka skidor i ett land där sånt äger rum. Kalla mig röd, men jag vill inte ens bo i ett land där sånt äger rum. Lustspelet är på gång, tyvärr kommer det att utspelas på ett torg i Schweiz istället. Men Åre brukar ju vara heta på att smälla upp Jumbotroner på varenda hustak, så vi kanske kan fixa en direktsändning? No hard feelings Gunnar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp