Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 14258" data-attributes="member: 14483"><p>Till dej Gunnar.</p><p></p><p>Självklart så skojar jag i mitt inlägg och det finns många berg jag kan bättre än Åreskutans topografi. Jag ber om ursäkt att jag feltolkade din text och beskyllt dig för att blivit bestulen på en första repa/linje. (Gillar även att du har taggat till dig nu när du bemöter mitt inlägg.) </p><p></p><p>Till något allvarligare Gunnar. Min uppmaning kan självklart tolkas som om jag vill att man skall banka vett i varje individ som bryter mot såväl skrivna som oskrivna regler. Tanken kittlar men inte ens jag ser nyttan med en sådant klimat på berget. </p><p>Det förordas gratisutbildningar, bättre skyddsanordningar, tydligare varningstexter och allehanda attiraljer för att förebygga och förhindra bergsolyckor. Men när det kommer till de personliga ansvaret att som medmänniska, på plats, upplysa och ge feedback på bristfälligt beteende. Väljer många att böja sina ryggar och gå åt sidan. Det är tyvärr oftast de som viker som senare högljutt förordar ingripande från samhälle och övermakt. </p><p></p><p>Jag anser att den bästa utbildning och förståelse för bergets nyckfullhet, faror och nöjen sker mellan oss utövare av allehanda bergsport. Att då en ”gubbe” med lite erfarenhet i ryggsäcken tar ett snack med några ynglingar ger mer än broschyrer om att det ”bor laviner” på berget osv.</p><p></p><p>Nog med moraliserandet, jag tror att du är en hyvens lirare Gunnar som både vill och kan gott. Mitt erbjudande om lite försäsongsträning står dock fast. Om du inte vill lyfta skrot så ta med handskarna så kan vi sparras lite. Jag ger dig en passiv rond från min sida så kan du få slå ut lite ilska. Efter det så är vi kanske kvitt.</p><p></p><p>Mes, en glaskäken nära dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 14258, member: 14483"] Till dej Gunnar. Självklart så skojar jag i mitt inlägg och det finns många berg jag kan bättre än Åreskutans topografi. Jag ber om ursäkt att jag feltolkade din text och beskyllt dig för att blivit bestulen på en första repa/linje. (Gillar även att du har taggat till dig nu när du bemöter mitt inlägg.) Till något allvarligare Gunnar. Min uppmaning kan självklart tolkas som om jag vill att man skall banka vett i varje individ som bryter mot såväl skrivna som oskrivna regler. Tanken kittlar men inte ens jag ser nyttan med en sådant klimat på berget. Det förordas gratisutbildningar, bättre skyddsanordningar, tydligare varningstexter och allehanda attiraljer för att förebygga och förhindra bergsolyckor. Men när det kommer till de personliga ansvaret att som medmänniska, på plats, upplysa och ge feedback på bristfälligt beteende. Väljer många att böja sina ryggar och gå åt sidan. Det är tyvärr oftast de som viker som senare högljutt förordar ingripande från samhälle och övermakt. Jag anser att den bästa utbildning och förståelse för bergets nyckfullhet, faror och nöjen sker mellan oss utövare av allehanda bergsport. Att då en ”gubbe” med lite erfarenhet i ryggsäcken tar ett snack med några ynglingar ger mer än broschyrer om att det ”bor laviner” på berget osv. Nog med moraliserandet, jag tror att du är en hyvens lirare Gunnar som både vill och kan gott. Mitt erbjudande om lite försäsongsträning står dock fast. Om du inte vill lyfta skrot så ta med handskarna så kan vi sparras lite. Jag ger dig en passiv rond från min sida så kan du få slå ut lite ilska. Efter det så är vi kanske kvitt. Mes, en glaskäken nära dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp