Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camaro" data-source="post: 14267" data-attributes="member: 16326"><p>Henkemannen. Jag är lessen, men här är det du som representerar </p><p>nollorna. </p><p></p><p>Du säger själv att det är rätt att stå i ravinen och klippa liftkort för </p><p>då förhindrar man lavinolyckor en kilometer längre upp i ravinen. </p><p>Skulle du kunna förklara för mig - som om jag vore tre år - hur det </p><p>går till? </p><p></p><p>Kan du också förklara för mig varför det är bättre att som straff </p><p>klippa liftkorten på folk EFTER dom har passerat ett "lavinfarligt" </p><p>område, istället för att med rak och tydlig information tala om för </p><p>folk att det är farligt INNAN dom åker in i det lavinfarliga området. </p><p>Då får folk behålla liftkorten, har en trevlig dag på berget utan </p><p>vrålande skoterkonduktörer och med lite tur lyckas dessutom </p><p>Åreliftarna förebygga lite laviolyckor. </p><p></p><p>Du kanske tycker att vi ska ta bort alla hastighetsbegränsningar på </p><p>vägarna i Sverige och sen låta Polisen lära folk rätt hastighet </p><p>genom att stå bakom krön och klippa körkorten?</p><p></p><p>Nalleman och Henke. Ni kan inte ha läst diskussionen här ovan. För </p><p>ingen kan komma med så korkade inlägg efter att ha gjort det. </p><p>Snälla, för er egen skull, så inte alla på det här forumet för evigt </p><p>stämplar er som muppar, läs, begrunda och återkom sedan med </p><p>ett ångerfullt svar.</p><p></p><p>Eder lanterna i mörkret, Camaro</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camaro, post: 14267, member: 16326"] Henkemannen. Jag är lessen, men här är det du som representerar nollorna. Du säger själv att det är rätt att stå i ravinen och klippa liftkort för då förhindrar man lavinolyckor en kilometer längre upp i ravinen. Skulle du kunna förklara för mig - som om jag vore tre år - hur det går till? Kan du också förklara för mig varför det är bättre att som straff klippa liftkorten på folk EFTER dom har passerat ett "lavinfarligt" område, istället för att med rak och tydlig information tala om för folk att det är farligt INNAN dom åker in i det lavinfarliga området. Då får folk behålla liftkorten, har en trevlig dag på berget utan vrålande skoterkonduktörer och med lite tur lyckas dessutom Åreliftarna förebygga lite laviolyckor. Du kanske tycker att vi ska ta bort alla hastighetsbegränsningar på vägarna i Sverige och sen låta Polisen lära folk rätt hastighet genom att stå bakom krön och klippa körkorten? Nalleman och Henke. Ni kan inte ha läst diskussionen här ovan. För ingen kan komma med så korkade inlägg efter att ha gjort det. Snälla, för er egen skull, så inte alla på det här forumet för evigt stämplar er som muppar, läs, begrunda och återkom sedan med ett ångerfullt svar. Eder lanterna i mörkret, Camaro [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp