Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 14274" data-attributes="member: 14197"><p>Jahaja. Då var man här - igen…</p><p></p><p>Först och främst ett tack per.k2 för att det äntligen kommer lite nya vettiga skribenter in i denna lilla thread. </p><p></p><p>Nalleman; du har rätt i att de tre första punkterna är vi tämligen överens om i generaliseringens tidevarv. Året runt-skyltar är däremot inte bra. Snarare dumt, dumt, dumt och nu har t o m du stött på några som tycker det är obefogat;-) Sedan kan du kanske tänka till på din generalisering om huruvida det förklarats här att alla pistörer och journalister är imbecilla? Det är ju vansinningt. I threaden ovan står det ganska outtalat tydligt vilka av de som säger sig praktisera nyss nämnda skrån som inte direkt uppskattas. Sen anser jag att vår största kvällstidning hanterar skid- och lavinfaror oerhört tendentiöst - även med kvällstidningsmått mätt. Att sedan ge Åka Skidor och Free Radicals skuld för egen avsaknad av omdöme? Är inte det lite väl billigt? Var någonstans säger dessa två mediapublikationer (eller hur det nu buntas ihop) att du utan erfarenhet och utrustning skall bege dig ut på ställen du inte är kapabel att hantera för att skida ner på ett sätt du tydligen inte är kapabel att fullfölja. </p><p></p><p>Och h.e.n.k.e. baby ditt dårhushjon och mupparsle. Jag hoppas den stora snöguden kommer i ditt bagage nu när du lämnar Västgötaslätten för utrikesresa så du får ägna resten av terminen åt att torka snögudsperma ur handväskan. Hoppas du har ögon i nacken så det inte kommer en stor monoskidåkare iklädd rött raffset, rökandes en phet Havanna samt visslande Marseljäsen ikapp dig i barnbacken och klipper mer än ditt liftkort. Det kommer vara jag! Och det kommer bli mig ett sant nöje. För risken att du vågar hålla dig utanför avspärrningarna verkar ju obefintlig med din uppfattning av lagar och regler - Sherlock. Det kommer bli mig ett nöje att träffa din lilla alabasterskalle. Skall vi berätta om alla historier vi läst eller hört om? Skall vi berätta alla historier vi varit med om? Vad har det med hela å göra? Krig är krig för fan! Jo, Henke din lilla tångräka det årkar kanske vara som så att även om du inte har någon form av civilkurage att stå upp för att någonsin få bestämma nåt själv så finns det kanske andra som har det. Och det skall du vara rackarns glad för. Det är sådana som du som ger svenskar dåligt rykte t o m i Sverige din infantila amöba. Anser du fortfarande det vara befogat med kollektiv bestraffning bara för att den som du tror (men jag inte är övertygad om och därför ställer mig kritiskt frågande till) inte kan göra sitt jobb - läs Nalles Show om du inte fattar (är du också köpt?) - så borde prova på att utsättas för det. Förresten förstår jag varför du tycker att folk skall hålla sig in-pist vid lavinfara 4 eller 47 Nepalesisk för du skulle aldrig våga åka annat än i Gustavshanget. Erkänn!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 14274, member: 14197"] Jahaja. Då var man här - igen… Först och främst ett tack per.k2 för att det äntligen kommer lite nya vettiga skribenter in i denna lilla thread. Nalleman; du har rätt i att de tre första punkterna är vi tämligen överens om i generaliseringens tidevarv. Året runt-skyltar är däremot inte bra. Snarare dumt, dumt, dumt och nu har t o m du stött på några som tycker det är obefogat;-) Sedan kan du kanske tänka till på din generalisering om huruvida det förklarats här att alla pistörer och journalister är imbecilla? Det är ju vansinningt. I threaden ovan står det ganska outtalat tydligt vilka av de som säger sig praktisera nyss nämnda skrån som inte direkt uppskattas. Sen anser jag att vår största kvällstidning hanterar skid- och lavinfaror oerhört tendentiöst - även med kvällstidningsmått mätt. Att sedan ge Åka Skidor och Free Radicals skuld för egen avsaknad av omdöme? Är inte det lite väl billigt? Var någonstans säger dessa två mediapublikationer (eller hur det nu buntas ihop) att du utan erfarenhet och utrustning skall bege dig ut på ställen du inte är kapabel att hantera för att skida ner på ett sätt du tydligen inte är kapabel att fullfölja. Och h.e.n.k.e. baby ditt dårhushjon och mupparsle. Jag hoppas den stora snöguden kommer i ditt bagage nu när du lämnar Västgötaslätten för utrikesresa så du får ägna resten av terminen åt att torka snögudsperma ur handväskan. Hoppas du har ögon i nacken så det inte kommer en stor monoskidåkare iklädd rött raffset, rökandes en phet Havanna samt visslande Marseljäsen ikapp dig i barnbacken och klipper mer än ditt liftkort. Det kommer vara jag! Och det kommer bli mig ett sant nöje. För risken att du vågar hålla dig utanför avspärrningarna verkar ju obefintlig med din uppfattning av lagar och regler - Sherlock. Det kommer bli mig ett nöje att träffa din lilla alabasterskalle. Skall vi berätta om alla historier vi läst eller hört om? Skall vi berätta alla historier vi varit med om? Vad har det med hela å göra? Krig är krig för fan! Jo, Henke din lilla tångräka det årkar kanske vara som så att även om du inte har någon form av civilkurage att stå upp för att någonsin få bestämma nåt själv så finns det kanske andra som har det. Och det skall du vara rackarns glad för. Det är sådana som du som ger svenskar dåligt rykte t o m i Sverige din infantila amöba. Anser du fortfarande det vara befogat med kollektiv bestraffning bara för att den som du tror (men jag inte är övertygad om och därför ställer mig kritiskt frågande till) inte kan göra sitt jobb - läs Nalles Show om du inte fattar (är du också köpt?) - så borde prova på att utsättas för det. Förresten förstår jag varför du tycker att folk skall hålla sig in-pist vid lavinfara 4 eller 47 Nepalesisk för du skulle aldrig våga åka annat än i Gustavshanget. Erkänn! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp