Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 447607" data-attributes="member: 47541"><p>Då hakar jag på och för upp tråden till dagsläget.</p><p></p><p>1 april i år så gick det två lössnölaviner, <a href="http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1207072144&archive=&start_from=&ucat=1&" target="_blank">http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1207072144&archive=&start_from=&ucat=1&</a></p><p></p><p>en av dem utlöstes av en 17 årig(?) snowboardåkare och hade mycket väl kunna begravt både räddningspersonalen som sökte igenom den första lavinkäglan som vanliga åkare på WC-leden. </p><p></p><p>SkiStar valde att inte göra en grej av det hela utan tyckte det räckte med att 17 åring blev medveten (han var väldigt spak efteråt) om vad han kunde ha ställt till med. Dock har polismyndigheten valt att göra en utredning om 17 åringen kan hållas som ansvarig för ett allmän farligt beteende.</p><p></p><p>Jag har inte hört något vad som hänt vidare i ärendet. Är det någon som vet?</p><p></p><p>Med den här lilla historien vill jag komma fram till att det råder ett annat tänk hos pistörerna idag.</p><p></p><p>Vad tycker ni på forumet om sådana här scenarior? Åreskutan har flera lavinområden där lavinerna kan nå ner över markerade nedfarter, t.ex Mörvikshummeln, Rödkullekammen, Totthummeln, ska offpiståkning förbjudas på sådana sluttningar eller hur ska problemet bemästras?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 447607, member: 47541"] Då hakar jag på och för upp tråden till dagsläget. 1 april i år så gick det två lössnölaviner, [URL]http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1207072144&archive=&start_from=&ucat=1&[/URL] en av dem utlöstes av en 17 årig(?) snowboardåkare och hade mycket väl kunna begravt både räddningspersonalen som sökte igenom den första lavinkäglan som vanliga åkare på WC-leden. SkiStar valde att inte göra en grej av det hela utan tyckte det räckte med att 17 åring blev medveten (han var väldigt spak efteråt) om vad han kunde ha ställt till med. Dock har polismyndigheten valt att göra en utredning om 17 åringen kan hållas som ansvarig för ett allmän farligt beteende. Jag har inte hört något vad som hänt vidare i ärendet. Är det någon som vet? Med den här lilla historien vill jag komma fram till att det råder ett annat tänk hos pistörerna idag. Vad tycker ni på forumet om sådana här scenarior? Åreskutan har flera lavinområden där lavinerna kan nå ner över markerade nedfarter, t.ex Mörvikshummeln, Rödkullekammen, Totthummeln, ska offpiståkning förbjudas på sådana sluttningar eller hur ska problemet bemästras? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp