Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 447632"><p>Det finns ingen information, skulle det finnas är det något man själv måste dyka ner inom och att ungdomar som denne 17-åring gör det är ju inte speciellt troligt.</p><p></p><p>Tycker nästan inte alls man kan klandra barn och turister som utlöser laviner, speciellt inte om dom är så nära pisten som jag antar att denna 17-åring var med tanke på att lavinen nådde in på en pist?</p><p></p><p>Det jag menar är att dom har inte en aning om konsekvenser eller hur farligt det kan vara. Vi som hänger här, eller är någorlunda uppdaterade vet ju förhoppningsvis vad som gäller jämfört mot dem. Utan denna sida hade jag inte tänkt en tanke innan jag kör ner för stora lössnösluttningar, utan bara brännt just för att jag då absolut skulle haft noll koll på vad som kan hända.</p><p></p><p>Hur ska problemet bemästras?</p><p>Svårt... en kurs i lavinsökande, lite statistik och lavinfilmer blir svårt att visa för alla som köper ett liftkort, men tror ändå det borde ligga hos ski-star och anläggningarnas uppgift att upplysa dom som vill åka i området för knappast lär dom ju lära sig själva.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 447632"] Det finns ingen information, skulle det finnas är det något man själv måste dyka ner inom och att ungdomar som denne 17-åring gör det är ju inte speciellt troligt. Tycker nästan inte alls man kan klandra barn och turister som utlöser laviner, speciellt inte om dom är så nära pisten som jag antar att denna 17-åring var med tanke på att lavinen nådde in på en pist? Det jag menar är att dom har inte en aning om konsekvenser eller hur farligt det kan vara. Vi som hänger här, eller är någorlunda uppdaterade vet ju förhoppningsvis vad som gäller jämfört mot dem. Utan denna sida hade jag inte tänkt en tanke innan jag kör ner för stora lössnösluttningar, utan bara brännt just för att jag då absolut skulle haft noll koll på vad som kan hända. Hur ska problemet bemästras? Svårt... en kurs i lavinsökande, lite statistik och lavinfilmer blir svårt att visa för alla som köper ett liftkort, men tror ändå det borde ligga hos ski-star och anläggningarnas uppgift att upplysa dom som vill åka i området för knappast lär dom ju lära sig själva. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Klippta lifkort i Åre?
Tillbaka
Topp