Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Knäckta HEAD skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 994987" data-attributes="member: 29415"><p>Alla knäckta eller böjda skidor jag råkat ut för har blivit accepterade som reklamation, trots att de i vissa fall varit 2-3 år gamla och/eller åkts på 100 dagar eller mer.</p><p></p><p>Jag håller inte med MnO om dikeskörningar, hårda krascher osv. Det ska skidor tåla - och de gör det. Det skidor går sönder på är stenkänningar under foten i hög fart (puckelåkare brukar ju knäcka skidor också - men de är lite speciella!). Eller om vuxna får för sig att åka på barnskidor.</p><p></p><p>Håller heller inte med EAarup om att Head skulle vara dåliga och rent anekdotiskt, kombinationen av MnO och EAarup: jag kraschade hårt med ett par Head för ett par år sedan. Hoppade snett i hög fart över en kant från skuggsidan till solsidan, landade snett i vårsnö som skidan bara dök ner i, bindningen ställd på 13,5 löser ut direkt och enligt de två som var bakom mig fjädrade skidan upp som 'skjuten ur en kanon 10 meter upp i luften'. Jag kände ju själv att det var mycket kraft i kraschen men skidan var helt opåverkad efteråt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 994987, member: 29415"] Alla knäckta eller böjda skidor jag råkat ut för har blivit accepterade som reklamation, trots att de i vissa fall varit 2-3 år gamla och/eller åkts på 100 dagar eller mer. Jag håller inte med MnO om dikeskörningar, hårda krascher osv. Det ska skidor tåla - och de gör det. Det skidor går sönder på är stenkänningar under foten i hög fart (puckelåkare brukar ju knäcka skidor också - men de är lite speciella!). Eller om vuxna får för sig att åka på barnskidor. Håller heller inte med EAarup om att Head skulle vara dåliga och rent anekdotiskt, kombinationen av MnO och EAarup: jag kraschade hårt med ett par Head för ett par år sedan. Hoppade snett i hög fart över en kant från skuggsidan till solsidan, landade snett i vårsnö som skidan bara dök ner i, bindningen ställd på 13,5 löser ut direkt och enligt de två som var bakom mig fjädrade skidan upp som 'skjuten ur en kanon 10 meter upp i luften'. Jag kände ju själv att det var mycket kraft i kraschen men skidan var helt opåverkad efteråt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Knäckta HEAD skidor
Tillbaka
Topp